کردکوی: تابستان و طرح اردوهای بسیج سازندگی به پایان رسید؛ طرحی که با الهام‌گیری از آموزه‌های دفاع‌مقدس، غبار محرومیت را از روستاهای گلستان زدود و ردپایی از فرهنگ دفاع‌مقدس را از خود به جا گذاشت.

روستای محروم گلستان

به گزارش مهر، بسیجیان در روستای قانجق شهرک از توابع شهرستان گالیکش به همراه اهالی روستا مشغول بازسازی امامزاده‌ای در این روستا بودند که ازسال‌ها پیش هیچ بنایی نداشته است. روستای یورت کاظم و روستای معرکه محله از توابع شهرستان‌‌های گالیکش و مینودشت نیز از روستاهایی بودند‌ که تیم پزشکی و دانشجویان در آن مشغول فعالیت بودند. حسن ملک‌حسینی، مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان گلستان در این زمینه گفت: ما امسال توانسته‌ایم سه روستا را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: نزدیک به 25نفر از دانشجویان از سراسر استان و دانشگاه‌های مختلف در این طرح شرکت کرده بودند که با برگزاری کلاس‌های مختلف برای اهالی روستا به‌مدت 15روز به فعالیت پرداختند. وی عشق و علاقه خاصی که در این اردو‌ها وجود دارد را عامل تأثیر‌گذار شرکت در این اردو‌ها دانست و ابراز داشت: کسانی که وارد این اردو‌ها می‌شوند اول هیچ هدفی ندارند اما به مرور زمان هدف‌های معنوی خاصی برای آنها مهم شده و باعث علاقه‌مندی برای شرکت در طرح‌های بسیج می‌شود.

ملک حسینی گفت: این طرح به‌منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و مشارکت دادن آنان در عرصه‌های عمران و توسعه مناطق محروم روستایی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فراهم ساختن زمینه‌های پایداری و توسعه منابع ملی با فرمان مقام معظم رهبری و همکاری ادارات خدمات رسان در جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و فراهم کردن زمینه و عرصه مناسب برای فعالیت نیروهای داوطلب به‌خصوص جوانان ایجاد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوای استان در رابطه با عملکرد بسیج سازندگی در شهرستان بندر ترکمن گفت:حدود 2500نفر در این طرح 15روزه شرکت کردند که روزانه 158نفر در فعالیت‌های مختلف مشغول به‌کار شدند. وی افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این اردوها فضای آموزشی‌ای را بازسازی می‌کنند که خود در آن به تحصیل می‌پردازند و این باعث ایجاد روحیه نشاط خاصی می‌شود و آنان را برای عرصه‌های گروهی بعدی آماده می‌کند.

وی بیان داشت: بسیج سازندگی با ایجاد برنامه‌های فرهنگی باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان ما در کارهای فرهنگی، هنری، دینی و مذهبی به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنند. در ادامه پارسا، مسئول بسیج خواهران بندر ترکمن نیز گفت: بسیج خواهران بندر ترکمن با همکاری بسیج سازندگی استان برای ایجاد خدمات آموزشی به مردم مناطق محروم و خدمات‌رسانی به روستا‌هایی که دور از شهر قرار گرفته‌اند اردوهای 15روزه‌ای در روستاهای محروم همچون قره تپه، سفر حاجی و پیشه‌حاجی که فاقد امکانات آموزشی مورد نیازند، انجام داده‌اند.

وی ازجمله این اقدامات را اجرای کلاس‌هایی همچون احکام، نقاشی، قلاب‌بافی و خیاطی که از اول تیر‌ماه آغاز شده و تا پایان شهریور‌ماه ادامه داشت، عنوان کرد. روستا‌های رادکان و کنداب شهرستان کردکوی ازجمله روستا‌هایی بودند که طرح بسیج سازندگی در آنها اجرا شد و نیروهای بسیج سازندگی در این روستا‌ها خدماتی همچون ساخت سقاخانه و زائرسرا، ساخت خانه بهداشت، ساخت مسجد و غسالخانه و همچنین اعزام گروه پزشکی و درمانی و مبارزه با تب کنگو و ایجاد پایگاه‌های بسیج روستایی ارائه کردند. سید احمد حسینی، بخشدار مرکزی کردکوی گفت: بسیج همیشه نسبت به مسائل مهم و حساس توجه خاصی داشته و تقریبا در تمام طرح‌های محرومیت زدایی که در روستا‌ها انجام شده نقش بسیار پر رنگی داشته است.

بخشدار مرکزی کردکوی در ارتباط با روستاهای این بخش ابراز داشت: بخش مرکزی کردکوی شامل 31روستاست که از این بین 9روستای آن جمعیتی بالای 1500نفر دارند و روستاهایی هم هستند مثل یساقی که شش هزار نفر در آن زندگی می‌کنند و مابقی روستا‌های ما جمعیتی پایین‌تر از 1500نفر دارند.  وی در ادامه گفت: روستاهایی همچون کنداب، رادکان، درازنو، چمن ساور، حاجی‌آباد، جهان‌نما و مرس چشمه ازجمله روستاهای محروم ما هستند و روستاهایی مثل جهان نما و مرس چشمه و رادکان ازجمله روستا‌های فصلی ما هستند که در فصل‌های بهار،تابستان و اوایل پاییز بعد از برداشت محصول به‌دلیل نبود مقطع متوسطه و نبود صرفه اقتصادی و همچنین مشکلات راه در زمستان به‌کلی خالی از سکنه‌اند یا از جمعیت کمی برخوردارند. وی با اشاره به فعالیت‌های سازندگی بسیج در این روستاها بیان داشت: به‌دلیل اینکه اغلب نیرو‌های بسیجی، خود از طبقه مستضعف هستند بهتر می‌توانند مشکلات مردم را درک کنند و مشارکت آنان در کمک به مردم محروم باعث می‌شود تا نتیجه عملکردشان بسیار مطلوب باشد.

کد خبر 185321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز