جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه شهریور در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران با تقبیح هتاکی و جسارت به ساحت پیامبر اسلام ، گفت:‌ خباثت، ‌رذالت، ددمنشی، بی‌قانونی و نامردی که مدتی است دنیای غرب و جهان سلطه به خاطر نشر اسلام و بیداری اسلامی دچارش شده‌اند، نشان می‌دهد که آنها از هیچ جنگ و توطئه‌ای علیه پیامبر، قرآن و دین اسلام دریغ نمی‌کنند.

 وی افزود: دشمنان اسلام از دیرباز معاند بودند و از هیچ روشی علیه اسلام دریغ نکردند، اما این بار مدعیان حقوق بشر و دفاع از آزادی مرتکب جنایتی هولناک شدند که این جنایت نسبت به کسی است که خدا او را شاهد خود می‌داند.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این‌که پیامبر اسلام (ص) مهر اعتبار تمام پیغمبران گذشته است و خدشه به ایشان مخدوش کردن پرونده نبوت قلمداد می‌شود و اهانت به ایشان اهانت به همه انبیاء گذشته است، خاطرنشان کرد:‌ حرکت تمامی پیامبران در جهت آماده‌سازی جهان برای پذیرش نور پیامبر خاتم بوده است.

 صدیقی گفت:‌ اگر قداست دین و کتاب پیغمبر (ص) نبود، حقانیت موسی و عیسی از کجا ثابت می‌شد. کتبی که در دست آنهاست، همه مخدوش است و در واقع اعتبار موسی و عیسی هم به اعتبار پیغمبر ماست و به چنین پیغمبری اهانت کردن اهانت به بشریت و همه خوبی‌ها و مهربانی‌ها است.

وی تاکید کرد که آنچه که در واکاوی این جنایت هولناک می‌شود، گفت این است که اینها اساسا با پاکی، قداست، عدالت و رافت و مهربانی تضاد دارند و وجودشان یک حالت بریدن و خرد کردن و دندان‌تیز کردن است.

 خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که دنیای استکبار دنیا جنگ و توحش است، گفت:‌ آنها از روزی که پای به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را خوردند و زیرپایشان له کردند.

وی افزود:‌ آنها از هر راهی وارد شدند تا نور پیغمبر را خاموش کنند، ولی نتوانستند و امروز ما شاهد رشد انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف بین‌المللی، سیاسی و نفوذ انقلاب اسلامی در قشر جوان و تسخیرآن در دل‌ها هستیم و همین عوامل باعث می‌شود که بر خشم مستکبرین افزوده شود.

 صدیقی همچنین گفت: دشمنان ما عزتی که نظام اسلامی ما در اجلاس سران غیرمتعهدها به دست آورد و اوج، نفوذ و جهانگیری‌ که از اسلام برملا شد را بر نتابیدند و بنابراین دست به جنایتی هولناک زدند این در حالی است که خدا وعده داده و وعده‌اش حق است.

 وی گفت:‌ اینها نه تنها نتیجه‌ای نگرفتند، بلکه اقدامشان بنزین و نفتی بر آتش خشم امت اسلامی در سراسر جهان اسلام ریخت و باعث شد امت ما در مقابل جبهه استکبار متحد شود.

 صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اینها ایران را به جرم طرفداری از تروریسم، هسته‌یی شدن و نگرانی بر امنیت منطقه مورد هجوم قرار دادند، در حالی که با این اقدام معلوم شد که اینها با اسلام عناد دارند و می‌خواهند ما را در انزوا قرار دهند. این در حالی است که به کوری چشم آنها نسل جوان ما امروز به صحنه آمده و می‌رود تا حاکمیت مطلق انقلاب را در دنیا ببیند.

 صدیقی در ادامه با بیان این‌که تودهنی چند روزه کار را به نتیجه قطعی نمی‌رساند، گفت:‌ خواست ما این است که حکومت‌های کشورهای اسلامی و ملت‌های به پا خواسته باعث شوند که این موج عظیم خاموش نشود و به مجامع بین‌المللی فشار وارد کنند تا آنها نیز اقدامات عملی و جدی‌ای در مقابل چنین اتفاقاتی انجام دهند؛ چرا که پیغمبر خدا ناموس خدا است و ما تعرض به ناموس خدا را تحمل نمی‌کنیم، ضمن این‌که در این راستا ارباب جراید قلم و هنر نیز باید جواب کوبنده‌ای به دشمنان ما دهند.

 خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش قطعنامه حکام آژانس علیه ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: مایه شرم است که عده‌ای که فلسفه وجودی‌شان در مسیر قانون قرار دادن امور است و در تمام مدت ما امکانات صلح‌آمیز هسته‌یی‌مان را زیر دوربین‌های اینها قرار دادیم و از تمام امکانات ما بازرسی انجام دادند، چنین اقداماتی انجام می‌دهند.

 صدیقی تاکید کرد: ملت و دانشمندان هسته‌یی ما زیر پرچم رهبری هستند که روح ملت و بنگاه‌های علمی ما است مرجع ما به عنوان یک فقیه بر حرمت استفاده از سلاح‌های هسته‌یی فتوا داده‌اند، بنابراین ما از نظر فقهی و اعتقادی معتقد به فتوای مرجع خودمان هستیم و شعارمان این است که انرژی هسته‌یی صلح‌آمیز هسته‌یی برای همه، ولی انرژی صلح‌آمیز نظامی برای هیچ‌کس است.

 وی با بیان این‌که آنها فکر می‌کنند با این قطعنامه‌ها و تحریم‌ها ما عقب نشینی می‌کنیم، گفت: یک مقطعی عقب‌نشینی شد و آنها تاسیسات ما را پلمپ کردند، تا این‌که رهبر شجاع و فرزانه ما خودشان دخالت کردند و مردم را متوجه حقوق حقه خود کردند، بنابراین با این حرف‌ها ملت ما عقب نشینی نمی‌کنند و این مسیر را تا آخر ادامه خواهد داد.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و اظهار کرد: ‌این دفاع مقدس برای ما بهشتی به ارمغان آورد و تحفه الهی و تعمق در دیانت و تجلی ولایت حق در نفس امام راحل بود و ما از چشمه این مرد الهی نوشیدیم و شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر دادیم و در اوج اقتدار ظاهری دشمن امام به ما نوید پیروزی دادند.

 وی با مورد توجه قرار دادن نقش سپاه، بسیج ، نیروهای هوایی ،دریایی ، زمینی و نقش‌آفرینی آنها در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش رزمندگان دفاع مقدس،‌ جانبازان و اسرای جنگ تحمیلی بسیار حائز اهمیت است و ما به این عزیزان بدهکار هستیم.

 وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت:‌ این توقع وجود دارد که در دانشگاه‌ها ،‌مدارس و حوزه‌های علمیه آنچنان پیشرفتی وجود داشته باشد که مجالی برای خودنمایی دشمن باقی نماند، ضمن این‌که در صحنه اقتصادی نیز لازم است با اجرای اقتصاد مقاومتی به ساماندهی امور پرداخته شود.

 صدیقی همچنین در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به ایرادگیری عده‌ای از تغییر قبله در زمان پیامبر اسلام و سفیه خواندن این افراد گفت:‌ عده‌ای در جامعه بیمارند و کارشان نق زدن و نیش زدن است، در حالی که انسان عاقل این طور نیست و آرامش را دوست دارد، اما کسانی که درون خود زخم ، عقده و تیره‌گی دارند، همواره منشاء ناآرامی در جامعه هستند و بنایشان این است به هر کار خیری که انجام داده می‌شود، اعتراض کنند.

 وی گفت:‌در زمان پیامبر افرادی در جامعه به عنوان نفوذی، جاسوس و ستون پنجم دشمن به ایجاد شبه و برهم زدن آرامش در جامعه می‌پرداختند و در زمان امت اسلامی ما هم گروهی در حاشیه بودند و به انقلاب کمکی نکردند و اگر هم کمکی داشتند کمک‌شان تجاری بود تا به نوایی برسند و این‌ها کسانی هستند که اگر قدم مثبتی در جامعه برداشته می‌شود گیر می‌دهند و اعتراض می‌کنند.

 صدیقی گفت:‌ توصیه ما به این افراد این است که از عقده‌های درونی خود را نجات دهید؛ چرا که وقتی به هر چیزی اعتراض می‌کنید و به هر بهانه‌ای دادتان بلند می‌شود همه اینها از کم درایتی است.

 صدیقی خاطرنشان کرد:‌ باید ببینید که در روز به چند نفر آرامش تزریق کردید و به چند نفر خبرهای بد داده‌اید و شایعه‌پراکنی کرده‌اید و یا این‌که مرتب در روزنامه‌ها با قلم‌های نیش‌دار قلوب مردم را جریحه‌دار کرده‌اید و عده‌ای را نگران کرده‌اید رضای خدا این نیست که ما یک جامعه ناآرام داشته باشیم؛ چرا که ایجاد نگرانی و یاس در جامعه کار شیطان است.

کد خبر 185254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز