همشهری‌آنلاین: وزیر امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی اقتصادی دولت، از دستور رییس جمهوری برای عرضه ارز با نرخ دو درصد زیر قیمت بازار برای افرادی که جهت واردات کالا ثبت سفارش کرده‌اند ، خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سید شمس الدین حسینی درگفت وگویی عنوان کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته با رییس کل بانک مرکزی اجرای این طرح تا کمتراز یک هفته آینده قابل اجرا است.

وی این توضیح را داد که عرضه ارز با نرخ دو درصد پایین تر از بازار برای اولویت های سه تا پنج از10 اولویت تعیین شده کالاهای وارداتی در نظر گرفته شده است ، این افراد برای دریافت ارز بلاتکلیف بودند .

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: متقاضیان این بازار سایر گروه های کالایی هستند که ارز مرجع به آنها تعلق نمی گیرد و بانک مرکزی در خصوص انتخاب این گروه ها تصمیم گیری می کند.

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند در این بازار بر اساس مقررات بانکی فعالیت کنند ضمن آنکه صرافی ها نیز می توانند در نقل و انتقال وجوه همکاری داشته باشند.

یادآور می شود روز گذشته ˈ موسی الرضا ثروتی ˈ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصمیم کارگروه ویژه مجلس و دولت خبر داده و گفته بود: با ابلاغ تصمیم این کارگروه از سوی رییس جمهوری ، از روز پنج شنبه ارز 2 درصد زیر قیمت بازار آزاد برای افرادی که ثبت سفارش کرده‌اند، توزیع می‌شود.

وی گفت: درنشست 28 شهریورماه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، ˈغلامرضا مصباحی مقدم ˈ رییس کمیسیون گزارشی از آخرین نشست کارگروه ویژه میان دولت و مجلس ارائه داد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس‌شورای اسلامی افزود: در این کارگروه که سه تن از نمایندگان مجلس به همراه تیم اقتصادی دولت حضور داشتند ، تصمیمات مهم ارزی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین تصمیم کارگروه ارزی مجلس و دولت این بود که ارز 2 درصد زیر قیمت بازار آزاد برای افرادی که ثبت سفارش و تقاضا دارند از طریق بانک‌ها و بانک مرکزی در نظر گرفته می‌شود.

ثروتی با بیان اینکه هر روز از طریق صرافی‌ها و بانک‌ها نرخ ارز آزاد اعلام و مشخص می‌شود، تصریح کرد: همانطور که در خارج از کشور روزانه نرخ نفت و طلا اعلام می‌شود، قرار شد نرخ ارز هم به همین ترتیب اعلام و 2 درصد این نرخ به متقاضیان ارز داده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: افرادی که متقاضی بوده و قصد ثبت سفارش دارند با مشخص شدن بانک‌های عامل می‌توانند در سیستم رایانه‌ای بانک مرکزی سفارش خود را ثبت و ارز 2 درصد زیر قیمت بازار دریافت کنند.

کد خبر 185215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز