سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: 16عضو مهندس جوان که در تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

حوادث پزشکی

این پسر 22ساله به نام روح‌الله قربانی دانشجوی ترم آخر کارشناسی مهندسی صنایع بود که 17شهریور‌ماه در جاده کناره، پنج کیلومتری شهرستان ساری تصادف کرد.محمد مصطفی قربانی پدر این جوان در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت: آن روز پسرم که به تازگی عمو شده بود بی‌نهایت خوشحال بود. همه به خانه مادرم در بابلسر رفته بودیم. بعد از چندساعت روح‌الله همراه برادرش به سمت خانه مان در ساری حرکت کردند.

روح‌الله خودش پشت فرمان بود و متأسفانه خودروی آنها با خودرویی که از روبه‌رو در حال حرکت بود برخورد کرد. من نیز پشت سر آنها در حال حرکت بودم . وقتی به صحنه تصادف رسیدم واقعا حالم بد شد. به سرعت بالای سرآنها رفتم. هردو فرزندم به‌شدت آسیب دیده بودند اما من همان موقع متوجه شدم که روح‌الله حالش وخیم‌تر است. آن شب هردو پسرم را به بیمارستان امام خمینی در ساری فرستادند تا تحت درمان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: روح‌الله بر اثر ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود به کما رفت و پسر دیگرم از ناحیه دست ، پا و دنده دچار شکستگی شد.
این مرد ادامه داد: بعد از دو روز به ما اعلام کردند که ضربه به سر روح‌الله به حدی بوده که وی دچار مرگ مغزی شده است. وقتی متوجه شدیم که دیگر امیدی به زنده ماندن روح‌الله نیست، تصمیم گرفتیم رضایت دهیم تا اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شود.

بعد از اعلام رضایت من و همسرم، روح‌الله را به بیمارستان امام خمینی در تهران فرستادند و پنجشنبه 23شهریور‌ماه عمل اهدای عضو را انجام دادند. به گفته پزشکان 16عضو پسرم شامل قلب، دو کلیه ، کبد ، دریچه‌های قلب، چشم ، ریه، لوزالمعده، طحال، کشکک زانو و استخوان‌ها و... به بیمارانی که در صف انتظار بودند اهدا شد.با اینکه از دست دادن پسرم در جوانی برایمان سخت بود اما یک آرامش خاصی دارم؛ چراکه می‌دانم پسرم زنده است، قلبش می‌تپد و همین برای ما کافی است.

کد خبر 185029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز