همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار گونتر اوکر هنرمند معاصرآلمانی با عنوان "زخم ها- پیوندها" با حضور معاون امور هنری، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، سفیر و رایزن فرهنگی آلمان و هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، گونتر اوکر هنرمند اندیشمند و عارفی است که با استفاده از امکاناتی که تکنولوژی معاصر در اختیارش قرار می‌دهد، ذهن فعال و متعالی‌اش رادر قالب های متنوعی از بیان، شکل می‌بخشد و با جهان پیرامون و مخاطبش، خواه شرقی ویا غربی، ارتباط برقرار می‌سازد.

در همین راستا 100اثر از آثار این هنرمند از روز 26 شهریور ماه در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در آمده است.

احسان آقایی؛ سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در این مراسم ضمن خیر مقدم گفت: این نمایشگاه از دومنظر اهمیت دارد؛ از یک سو موزه هنرهای معاصر تهران با هدف معرفی جریان های روز هنر دنیا حرکت می‌کند و نمایشگاه اوکر نیز در این راستا است.

از سویی دیگر نمایشگاه اوکر از نظر درونمایه و اندیشه هنرمند اهمیت دارد و جهان امروز سرشار از خشونت است و استثمار نوین دیده می‌شود و نمایشگاه اوکر نفی خشونت و توجه به حقوق انسانهاست.

آقایی در ادامه با اشاره به تولید و انتشار فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) گفت: تولید فیلم موهن از موارد نفی حقوق بشر است که نشان از بی توجهی به حقوق بشر وانسانها در دنیای امروز دارد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه نیزحمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: رودخانه هنر مرزها را در نوردیده است و زبان هنر، ملت ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند واین نمایشگاه فرصتی است تا علاقمندان با ظرفیتهای هنری کشور آلمان بیشتر آشنا شوند و مردم هنردوست ما علاقه دارند نگاه جهانیان به خصوص هنرمندان را درک کنند.

حمید شاه آبادی در ادامه افزود: مردم آلمان با بزرگان فرهنگ ایران مانند حافظ آشنایی دارند ومردم ما هم اهالی فرهنگ آلمان مانند گوته را می‌شناسند و برگزاری این نمایشگاه‌ها به ارتباط بیشتر کشورها کمک می‌کند و آثار هنری زمانی ماندگار خواهند شد که ریشه در فطرت انسان داشته باشند.

اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی نیز گفت: فرهنگ و هنر بهترین فضا و بستر است تا خشونت را پاک کند و صلح را برقرار سازد.

اگر هنر به صورت صحیح و منطقی مورد استفاده قرار گیرد، بهترین وسیله برای ارتباط وت عامل کشورها و ملت‌ها است و هنرمندان بهترین سفیران هستند.

برنداربل، سفیرآلمان در جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به جایگاه هنری گونتر اوکر گفت: اوکر نه تنها در هنر آلمان بلکه در هنرجهان نقش کلیدی و احیا کننده هنر پس از جنگ جهانی دوم است و آثار او متنوع است.

اوکر دارای قدرت باورنکردنی آفرینش است و نگرشی گسترده به فرهنگ‌های دنیا دارد و علاقمند است با ملتهای جهان با زبان خودشان گفت و گو کند.

گونتر اوکر بازدید کنندگان جهان را به گفت و گوی آزاد دعوت می‌کند تا بشر دوستی وزندگی کنار یکدیگر گسترش یابد.

الکساندر تولنای دبیر نمایشگاه "زخم ها وپیوندها" نیز در این مراسم گفت: گونتر اوکر یکی از مهمترین هنرمندان آلمان است و هنرمند مستقلی با 50 سال سابقه هنری است که در زمینه آگاه‌سازی ودر معرض خطر قرار گرفتن طبیعت، آثار خود را خلق می‌کند.

این نمایشگاه دارای دوبخش است که بخش اول تصاویر ، نقاشی‌ها و مجموعه‌هایی است که زخم ها را نشان می‌دهد و بخش دوم، آثاری روی کاغذ برگرفته از دغدغه‌های تخصصی اوکر است.

آثار اوکر خشونت را نفی می‌کند و از صلح و آرامش حمایت می‌کند وآثار او ترکیبی از هنر زندگی است.

گونتر اوکر ؛ هنرمند آلمانی نیزدرمراسم افتتاحیه نمایشگاه گفت: تهدید انسان و جراحت برداشتن انسان از روزگار، تصویری است که در این نمایشگاه بازتاب می‌یابد.

پس از مراسم افتتاحیه، نمایشگاه آثار اوکر با حضور هنرمند، سفیر ورایزن فرهنگی آلمان، معاون امورهنری، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و هنرمندان گشایش یافت.

 

کد خبر 184990

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز