همشهری آنلاین: دولت آلمان درحال بررسی ممنوعیت اکران عمومی فیلم موهن «برائت از مسلمانان» است.

پوستر

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از اعلام اکران عمومی و رایگان فیلم ضداسلامی «برائت از مسلمانان» توسط یکی از احزاب تندروی آلمان،‌ دولت این کشور مشغول بررسی موضوع برای جلوگیری از اکران عمومی آن است.

این حزب سیاسی تندروی منتسب به نئونازی‌ها اعلام کرد، نسخه‌ کامل این فیلم اهانت‌آمیز را ماه نوامبر به اکران عمومی خواهد رساند و در حال حاضر یک تریلر 14 دقیقه‌ای از این فیلم را در وب‌سایت‌اش قرار داده است.

این در حالیست که حزب محافظه‌کار آلمان اعلام کرده است با توجه به قانون امنیت عمومی، از اکران فیلم «برائت از مسلمانان» جلوگیری خواهد کرد.

«هانس پیتر فردریش»، وزیر کشور آلمان اعلام کرد، از تمام ضوابط قانونی موجود برای جلوگیری از اکران این فیلم ضدمذهبی استفاده خواهد کرد و خواستار احترام به همه‌ ادیان شد.

«آنگلا مرکل» ـ صدراعظم آلمان ـ اعلام کرد، فیلم «برائت از مسلمانان» در صورتی که امنیت عمومی را به مخاطره بیاندازد، نباید اکران شود. مقامات در صورت نیاز از نمایش این فیلم جلوگیری خواهند کرد.

با توجه به درگیری‌های فراوانی که میان حزب راست تندرو و مسلمانان آلمان در تابستان به وجود آمد، دولت این کشور نگران بروز اعتراضات گسترده‌ مردمی نسبت به این فیلم توهین‌آمیز است‌.

 

کد خبر 184950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز