مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین با افزایش موارد درگیری بیماران و پزشکان و پرستاران در محیط‌های درمانی روبه رو شده است و اقداماتش برای کاهش هزینه‌های درمانی نتوانسته است تنش را در میان میلیون‌ها نفری که نمی‌توانند هزینه‌های درمانی‌شان را تامین کنند، کاهش دهد.

china

به گزارش رویترز حملات خشونت‌‌‌‌‌آمیز بر ضد پزشکان بیمارستانی و سایر کارکنان بهداشتی  در چین به شکل کتک زدن، تهدید، آدم ربایی، ناسزاگویی و حتی قتل در سال‌های اخیر افزایش یافته و در سال 2010 به 17243 مورد رسیده است.

یک مقام بهداشتی در ایالت جنوبی گوانگ دونگ می‌گوید: "دولت درباره خشونت بر ضد پزشکان بسیار نگران است. برخی از بیمارستان‌ها برای محافظت از خودشان مجبور شده‌اند، نگهبان استخدام کنند.اولویت اصلی ما جلوگیری از چنین رویدادهایی است."

منتقدان می‌گویند تلاش‌های دولت برای کاهش هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های دولتی به اندازه کافی نبوده است و نشانه‌ای از کاهش خشونت‌ها در محیط‌های درمانی دیده نمی‌شود.

یک بررسی در سال 2008 نشان داد که هزینه میانگین یک بار بستری شدن در بیمارستان در چین تقریبا حدود میانگین درآمد سالانه در این کشور است. برای افرادی که در 20 درصد پایین‌ترین رده درآمدی قرار دارند، هزینه بستری شدن معادل دو بار میانگین درآمد سالانه است.

از طرف دیگر بر اساس یک گزارش اخیر میزان هزینه‌های بهداشتی در چین از 357 میلیارد دلار در سال 2011 به یک تریلیون دلار در سال 2020 خواهد رسید.

کد خبر 184907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز