همشهری آنلاین: نمایشگاه بزرگ "با نوای کاروان" به همت بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از اول مهر ماه به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپا می‌شود.

عکاسی

به گزارش ایرنا، سالومه پوریامین مدیر روابط عمومی مجموعه کاخ نیاوران درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: این برنامه شامل دو بخش نمایشگاهی و جنگ شبانه است که هر روز از ساعت 9 صبح تا 23 شب برگزار می‌شود.

به گفته وی، برنامه‌های روزانه این نمایشگاه که از ساعت 9 تا 17 برگزار می‌شود شامل بخش های مختلفی از جمله جنگ سخت، جنگ نرم، آینده روشن، دالان آینده و غرفه های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان همچون نقاشی روی صورت و بنرهای بزرگ، نمایشگاه کتاب، نمایش ادوات نظامی کوچک و بزرگ، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه و همچنین سرگرمی بسیار جالب و هیجان انگیز پرواز با کایت در آسمان ویژه خردسالان است.

وی توضیح داد: شبیه سازی یکی از مناطق عملیات جنگی در دوران دفاع مقدس که از میان آب می‌گذشتند، شامل سنگرسازی، ایجاد نیزار و نخلستان و باتلاق همراه با قایق، برپایی غرفه های تیراندازی با دارت و کلت سبک و غرفه پخت نان صلواتی و ایستگاه صلواتی از جمله بخش های جنگ سخت به شمار می رود که در تمامی بخش ها راویان بازدیدکنندگان را همراهی کرده و جهت رفاه حال مراجعان و مسیریابی راحت، نقشه و بروشور راهنمای مسیر به آنان ارایه می‌شود.

پوریامین افزود: گذر از تونل زمان، غرفه های عفاف و حجاب، رسانه، سایبری، نشریات، گردشگری جنگ، مواد مخدر، شیطان‌گرایی، روحانیت در دفاع مقدس، فرقه های ضاله، قرآن در دفاع مقدس، زنان و بیداری اسلامی، پاسخگویی به شبهات دینی و غیره نیز از جمله بخش های جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه در بخش آینده روشن نیز جدیدترین ادوات ساخته شده و به تولید انبوه رسیده نخبگان علمی و مخترعان جوان کشور و صنایع دستی هنرجویان هنرستان‌های شمیرانات به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: همچنین دستاوردهای علمی و دفاعی کشور پس از دفاع مقدس از جمله ماهواره‌ای و انرژی هسته‌ای در دالان آینده در معرض دید قرار می‌گیرد.

پوریامین همچنین گفت:‌ شبیه ساز پروازی همچون دستگاه های ایکس باکس برای مراجعه کنندگان، ارایه بازی‌های رایانه ای ساخت کشور و همچنین رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس دیگر بخش های این نمایشگاه هستند.

وی گفت: اجرای برنامه نور افشانی در تمامی شب های برگزاری و همچنین دعوت از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و اسرا، هنرمندان دفاع مقدس، مداحان دفاع مقدس و مهمانان ویژه و اجرای برنامه های فرهنگی مختلف از جمله برنامه‌های جنگ شبانه هستند که هر شب با حضور سه هزار نفر از مدعوین برگزار خواهد شد.

پوریامین افزود: این نمایشگاه به همت بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری سپاه حضرت رسول (ص) برپا می‌شود.

 

کد خبر 184819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز