یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

تورم، بزرگ‌شدن موضعی ناحیه‌ای از بدن در اثر تجمع مایع بین سلول‌های آن است.

تورم

از نظر پزشکان، تورم معمولا نتیجه عفونت، آسیب‌دیدگی یا احتباس و تغییر در مایعات بدن است.برای رفع تورم از دیرباز نسخه‌های خانگی زیادی پیچیده می‌شده است که اثربرخی از آنها امروزه طی مطالعات علمی ثابت و اثر برخی دیگر نیز رد شده است.یکی از توصیه‌های قدیمی که در نسخه‌های عامیانه، ضدتورم محسوب می‌شده خیار است. امروز ه نیز متخصصان تغذیه اعتقاد دارند در خیار دست‌کم دو ترکیب ضد‌تورم وجود دارد.

با این توضیح ترکیب اسید آسکوربیک و ترکیب اسید کافئیک موجود درخیار برای کاهش تورم مفید است. زردچوبه نیز ازجمله توصیه‌های قدیمی طب سنتی برای درمان انواع تورم است که امروزه نیز گیاه درمانگران براستفاده از آن در درمان و کاهش تورم و برخی دیگر از آسیب‌ها تأکید می‌کنند. مطالعات علمی نشان می‌دهد کورکومین موجود در زردچوبه یکی از قوی‌ترین مواد طبیعی ضد‌التهاب و ضد‌تورم است.

گفته می‌شود طب سنتی هند نیز زنجبیل را برای درمان ورم و به‌ویژه ورم‌مفاصل توصیه کرده است، زیرا آنزیم‌های هضم‌کننده پروتئین موجود در زنجبیل خاصیت ضد‌التهابی دارند. کپسول زنجبیل یا آبنبات‌های زنجبیلی موجود می‌توانند تا حدودی در مصرف روزانه زنجبیل کمک‌کننده باشند. کاکل خشک شده ذرت و میوه آناناس نیز ازدیگر پیشنهادهای گیاه‌درمانگران برای رفع تورم است.

کد خبر 184743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز