همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار فیلم اهانت آمیز به شخصیت پیامبر اسلام (ص)، تاکید کرد: از نظر مسلمانان این اقدام ترور حیثیت همه مسلمانان است.

در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، روز بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادب پارسی را گرامی داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: متن اصلی این قطعنامه توسط چند کشور غربی تدارک دیده شده است، به نظر می رسد برخی کشورهای زورگو با پافشاری بر تصویب این قطعنامه، قصد زیاده خواهی خود را در مذاکرات 1+5 علنی تر کرده اند.

وی خطاب به کشورهای غربی گفت: اگر مسیر شما صدور قطعنامه در آژانس و رفتارهای آمریکا در تحریم هاست پس برای چه مذاکره می کنید؟ با این نگاه در واقع نتیجه مذاکرات و آثار مورد نظر خود را عملی کرده اید.

رئیس مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد اینگونه رفتارها این سئوال را در اذهان متبادر می کند که پس معاهده ان پی تی عضویت در آژانس چه فایده ای برای کشورها دارد اگر ایران در این چارچوب ها قرار نداشت و پایبند به ان پی تی نبود آیا کار دیگری هم می کردید؟

لاریجانی گفت: مدیر کل آژانس که جزو وظایفش ترغیب کشورها برای پیوستن به ان پی تی است آیا با این تصمیم گیری های زورگویانه می تواند توفیقی داشته باشد؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار فیلم توهین به پیامبر اسلام (ص)، گفت: این فیلم با لجن پراکنی که هنر اختصاصی آمریکایی - صهیونیستی است قصد تحقیر و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام را داشت.

رئیس مجلس اظهار داشت: از طرفی وزیر خارجه آمریکا هدف این فیلم را فتنه افروزی می داند، اگر فتنه انگیز بوده است چرا جلوی آن را نگرفته اید و مسببین ساخت این فیلم را مجازات نمی کنید؟

لاریجانی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا نیز از سوی دیگر اعلام می کند این کشور تسلیم اقدامات خشونت آمیز نخواهد شد. نتیجه این دو سخن مسئولان آمریکایی چه حاصلی برای مسلمانان دارد؟ اگر آمریکا سیاست خود را مبارزه با تروریسم می داند اینگونه حرف های انتخاباتی که زیر لفافه آزادی بیان توجیهی برای خود ساخته اند، چیزی جز ترور تفکر نام دارد و در ذات خود درنده خویی و خشک مغزی مدیریت آمریکا را نشان می دهد که جدای از ظاهر فرینده حقیقت طالبانیسم آمریکایی را معرفی می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از چند قرن قبل که با توحش مثال زدنی جنگ های صلیبی را در شرق تحمیل نمودند و میلیون ها مسلمان را ترور کردند تا امروز آیا هیچ گاه مسلمانان به عیسی مسیح یا موسی پیامبر توهین کرده اند یا در همه جا با احترام خاصی از پیامبران به خصوص پیامبران اولی العظم یاد نموده اند، این تفاوت دو تفکر شرق و غرب را نشان می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا تصور کرده با این خاک پاشی ابلهانه می تواند سیمای تابناک پیامبر اسلام (ص) را مخدوش نماید.

وی تاکید کرد: از نظر مسلمانان این اقدام ترور حیثیت همه مسلمانان است و آن را بسی شنیع تر از ترور فیزیکی مسلمانان می دانند.

لاریجانی خطاب به مسئولان سازمان ملل گفت: مسئولان سازمان ملل به جای توصیه به مسلمانان مبنی بر خویشتن داری از حیثیت مسلمانان دفاع کنند و تحمل مسلمانان از این زنجیره رفتارهای موزیانه که هر یک برگی تازه به تاریخ بی خردی می افزاید به سر آمده است.

وی تاکید کرد: چنانچه تصمیمات روشن در مجازات بانیان آن نگیرند در آتش نفرت این ماجرا خواهند سوخت.

لاریجانی گفت: غرب و آمریکا باید بفهمند هیچ گاه با چنین اخلاق و تنزل اخلاقی صلاحیت مدیریت جهانی نخواهند داشت. چگونه است که هرگونه نقدی در هولوکاست و یا هر فکری که دولت های غربی آن را فتنه برای امنیت خود می پندارند گویندگان یا نویسندگان را مجازات کرده و به زندان می افکنند. حال این امر را با چنین توهین چندش آوری مقایسه کنید.

وی ادامه داد: آیا این تفاوت های رفتاری عدم صلاحیت غرب را نشان نمی دهد؟ آمریکا و غرب چشم های خود را باز کرده و با دقت عکس العمل مسلمانان را مشاهده کنند و بدانند با گنده گویی و تهدید نمی توانند جلوی این خشم مقدس را بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان به رفتار آمریکا و غرب به عنوان زنجیره ای از اقدامات تقدس زدا می نگرند که نمادی از جاهلیت مدرن است. به همین جهت بر اندیشه اسلامی در ساحت اجتماعی و سیاسی که بغض غرب را برانگیخته مصمم تر می گردد.

وی خطاب به غرب گفت: بدانند با این اقدامات نهضت اسلامی عمیق تر و گسترده تر خواهد شد.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی این اقدام ضد فرهنگی را محکوم و از مجامع بین المللی به خصوص بین المجالس اسلامی و آسیایی می خواهد در مقابل این رفتار بی منطق که خشم مسلمانان را برانگیخته موضع گیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در میان سخنان لاریجانی بارها با شعارهای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" اعتراض خود را نسبت به ساخت فیلم موهن به شخصیت پیامبر اسلام (س) اعلام کردند.

 

کد خبر 184698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز