یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رویکرد جدید محققان می‌تواند منجر به تولید یک واکسن موثر و ارزان برای درمان تب یونجه شود

گامی در جهت تولید تولید واکسن تب یونجه

به گزارش ایسنا، تب یونجه از طریق داروهایی مانند آنتی هیستامین یا استروئیدها و در موارد حاد با تزریق زیر پوستی عصاره تصفیه شده گرده گل قابل درمان است که میزان دوز دارویی در مدت سه سال بتدریج افزایش می یابد، اما این روش درمانی بسیار گران و پر هزینه است.

رویکرد جدید محققان کالج سلطنتی و کینگز کالج لندن، تزریق کم عمق در بخشی از پوست حاوی سلول‌های سفید خون به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن و با دوز کمتر از عصاره گرده گل است.

دوز مورد استفاده در این روش دو هزار برابر کمتر از تزریق‌های فعلی خواهد بود که علاوه بر تزریق بسیار سطحی بر روی پوست، نیاز به تزریق‌های متعدد را کاهش می‌دهد.

نتایج آزمایشات اولیه بر روی 30 بیمار نشان می‌دهد که واکنش‌های آلرژیک به گرده گل با واکسن جدید به طور چشمگیری کاهش می‌یابد؛ اما تزریق عصاره گرده گل در برخی بیماران با بروز حساسیت و ایجاد توده بزرگ بر روی پوست همراه بود که بعد از گذشت چند هفته بتدریج از بین می‌رود.

آزمایش بالینی واکسن جدید بر روی 90 بیمار دیگر آغاز شده است تا نتایج دارو در کاهش علائم تب یونجه مانند عطسه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته محققان، این واکسن می‌تواند در سایر بیماری‌های آلرژیک مانند آسم و آلرژی‌های غذایی نیز موثر واقع شود؛ همچنین واکسن جداگانه‌ای برای افراد مبتلا به آلرژی گرده درخت باید تولید شود.

کد خبر 184687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز