معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: طی مراسمی صبح روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور ۹۰ دستگاه واگن جدید مترو با همت و تلاش متخصصان داخلی وارد خطوط مترو می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از این تعداد ۲۰ واگن دو طبقه برای خط ۵ و ۷۰ واگن یک طبقه نیز برای سایر خطوط در نظر گرفته شده‌اند که هم‌زمان با شروع سال جدید تحصیلی به ناوگان ریلی تهران می‌پیوندد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این ۹۰ دستگاه واگن، تا پایان سال جاری هر ماه ۱۵ دستگاه واگن جدید نیز وارد خطوط مترو تهران خواهد شد، اظهار کرد: تأمین چنین حجم بزرگی از ساخت واگن در شرایط کنونی تحریم‌های استکبار جهانی بر علیه ایران، یک موفقیت بزرگ و مهم برای کشورمان محسوب می‌شود.

تشکری با تأکید بر اینکه درصد بالایی از این واگن‌ها با استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان داخلی ساخته و آماده شده، تصریح کرد: با افزوده شدن واگن‌های جدید به ناوگان مترو، انتظار می‌رود شلوغی و ازدحام در قطار‌ها به نحو چشمگیری کاهش یافته و گام موثری برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده در خطوط مترو برداشته شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت جابه‌جایی هر قطار مترو حدود ۲۵ هزار مسافر در روز است، تأکید کرد: با اضافه شدن ۹۰ دستگاه واگن جدید به یک‌هزار واگن موجود مترو، حداقل روزانه ۳۲۵ هزار به ظرفیت متروی تهران افزوده می‌شود و بخش مهمی از ظرفیت‌های ایجاد شده در خطوط مختلف به ویژه در خط ۴ مترو که به علت کمبود واگن استفاده نمی‌شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران گفتو: ورود این تعداد واگن جدید به شبکه متروی پایتخت ضمن اینکه پاسخ عملی به مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه خدمت‌رسانی به ملت شریف به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است، گامی بلند در جهت تحقق تأکیدات معظم‌له در ابتدای سال جاری در زمینه توجه به تولید ملی و استفاده از توان داخلی است.

کد خبر 184673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز