مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طراحی انگلیسی جدید‌ترین اثر خود را در قالب کفشی که می‌تواند از هرنقطه‌ای از جهان مسیر خانه را نشان دهد، ارائه کرده است.

کفش

دومینیک ویلکاکس کفشی مجهز به سیستم GPS را عرضه کرده‌است که می‌تواند از هر مکانی در سیاره زمین، فرد را به سمت خانه یا مقصد مورد نظرش هدایت کند.

به این شکل به سادگی با برنامه ریزی سیستم GPS که در درون کفش چرمی قرار گرفته فرد می‌تواند قدم به قدم مسیر مورد نظرش را یافته و طی کند.گیرنده GPS در پاشنه کفش پای چپ کار گذاشته شده‌است. در بخش پنجه کفش چپ دایره‌ای از چراغ‌های LED دیده می‌شوند که با روشن و خاموش شدن خود مانند یک قطب نما مسیر درست را به فرد نشان می‌دهند. در پنجه کفش راست ردیفی از چراغ‌های LED قرمز قرار گرفته که میزان دور بودن مسافت را تعیین می‌کند و هرچه فرد به خانه یا مقصدش نزدیک‌تر باشد، چراغ‌های بیشتری روشن خواهند شد.

کفش

ویلکاکس ساخت این کفش را از داستان جادوگر شهر اُز الهام گرفته است که در آن شخصیت اصلی داستان با زدن کفش‌هایش به یکدیگر به خانه می‌رود.

این کفش‌های چرمی که به رنگ خاکستری بوده و از بند‌ها و آستر قرمز رنگ برخوردارند، بخشی از پروژه Global Footprint به شمار می‌روند که در آن از هنرمندان و طراحان خواسته شده تاثیرات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی صنعت کفش را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 184670
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز