همشهری آنلاین: عضو هیأت رئیسه مجلس هشتم درباره نامزد شدن علی اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: وی تاکنون چنین تصمیمی نگرفته است.

احمد ناطق نوری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره حضورعلی اکبر ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری آتی، گفت: ایشان تاکنون تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس هشتم، درایت، عدالت، صداقت، امانتداری و تفکر و داشتن اندیشه ملی و فراجناحی را از مولفه ها و ویژگی هایی خواند که برای احراز سمت ریاست جمهوری الزامی است و افزود: در رقابت بر سر کسب این سمت، باید سلایق و اندیشه‌های مختلف را در نظر گرفت تا فردی که از سوی مردم انتخاب می شود تنها، دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را داشته باشد.

وی گفت: ایران منسجم و یکپارچه اکنون نباید با سیاست بازی متفرق شود بلکه باید دافعه را کمتر و جاذبه را بیشتر کرد تا با استفاده از تمامی اندیشه ها، نظرات و نیروها به سمت توسعه و تعالی کشور حرکت شود.

ناطق نوری، افزود: امروزه فشار بر مردم زیاد شده و ملت ایران در تنگنا قرار گرفتند بنابراین کسی با مدیریت سیاسی باید به ریاست جمهوری برسد که بر این مشکلات غلبه و با ایجاد وحدت ملی، مشکلات و معضلات جامعه را کم رنگ کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور آینده ایران در عرصه بین الملل نیز باید ضمن اینکه با اقتدار از حقوق حقه ملت و نظام دفاع کند، از دعوا با سایر کشورها پرهیز کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس هشتم در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ای با این مولفه ها برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ وجود دارد؟ گفت: پیدا کردن گزینه ای با این شاخصه ها کار دشواری است و چنین فردی را فعلا نمی شناسم.

 

کد خبر 184669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز