همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به این کشور بار دیگر تاکید کرد که دمشق با هر تلاشی که صادقانه و بی‌طرفانه حل و فصل مسائل جاری در سوریه را مدنظر داشته باشد، همکاری خواهد کرد.

دیدار رئیس جمهوری سوریه با فرستاده ویژه سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اخضر الابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه بر همکاری کامل دمشق با هر طرحی که صادقانه خواهان حل و فصل بحران سوریه باشد، تاکید کرد.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه عنوان داشت: مشکل اصلی در سوریه این است ما با دو مساله سیاسی و درگیری نظامی در کشور روبه‌رو هستیم که جنبه سیاسی با آنچه که هم اکنون در سوریه در جریان است با هم درآمیخته است. اما باید بدانیم که روند سیاسی همچنان از طریق دعوت برای برگزاری مذاکرات ملی با شرکت تمامی سوری‌ها همچنان ادامه دارد.

بشار اسد افزود: موفقیت تلاش‌های سیاسی در سوریه منوط به این است که به کشورهای حامی ترویست‌ها و آنهایی که به تروریست‌ها سلاح می‌دهند و آن‌ها را آموزش می‌دهند فشار وارد شود تا از اقدامات خود دست بردارند.

اخضر الابراهیمی در این دیدار تاکید کرد که اساس فعالیت‌های وی در سوریه منافع ملت سوریه خواهد بود و با استقلال کامل و بر پایه طرح کوفی عنان، نماینده مستعفی سازمان ملل و اتحادیه عرب و نیز توافقنامه ژنو عمل خواهد کرد.

الابراهیمی تاکید کرد: اگر لازم باشد مساله‌ای به طرح عنان افزوده یا از آن کم شود یقینا آن مساله به اطلاع طرف‌های درگیر در سوریه خواهد رسید.

نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب با اشاره به موقعیت استراتژیک سوریه در منطقه گفت: خشونت‌ها در سوریه هرچه سریعتر باید متوقف شود چرا که این مساله می‌تواند به کشورهای همجوار سوریه نیز سرایت کند و تمام منطقه را به آشوب بکشد.

اخضر الابراهیمی در پایان تاکید کرد که راه‌حل پایان بحران سوریه تنها به دست ملت این کشور است.

در این دیدار ولید المعلم، وزیر امور خارجه، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و مطبوعاتی بشار اسد، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از مقامات سوری حضور داشتند.

کد خبر 184596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز