شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رضا آقاپور ومهناز حامدی زوج هنرمندی که خانه خود را با دست خود واز جنس محیط واقلیم‌های چهارفصل ایران ساخته‌اند با نمایش نقاشی‌های انتزاعی در کنار بازسازی فضای زندگی خود، رنگ طبیعت را با نقش انتزاع پیوند می‌زنند.

نقاشی

به گزارش ایلنا، نمایشگاه آثاری از رضا آقاپور و مهناز حامدی در نگارخانه خیال نو با حضور علاقمندان گشایش خواهد یافت.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه عمدتا در قالب نقاشی با رویکرد انتزاعی و آبستره بوده که با طرح مفاهیم انسانی و هستی‌شناختی در قالب فضا سازیهای ذهنی تجربه‌ای تازه را به نمایش می‌گذارد.

در کنار تابلو‌های نقاشی، با ارائه اشیاء و دست ساخته‌هایی از این زوج هنرمند که تماما با الهام از طبیعت وفرم‌ها و اشکال طبیعی ساخته شده از جمله جلد سازی، ظروف وزیور آلات، اشیاء چوبی و بافته‌های چرمی، جلوه‌هایی از رویکرد این دو هنرمند به خلق فضاهای تازه با استفاده از هنر بدوی و بومی و بازتاب روح اقلیم، طبیعت و فرهنگ قومی ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

رضا آقاپور و مهناز حامدی هدف خود را ارائه شیوه‌ای نو در بر داشتن مرز میان هنرهای موسیقی، معماری، نقاشی عنوان کرده‌اند.

این دو از سال ۸۵ در خانه‌ای سکونت دارند، که با دست خود و با استفاده از مصالح طبیعی بنا کرده‌اند.

در این خانه تنوعی از فضاهای اقلیمی و بومی ایران را می‌بینیم که تلفیقی از هنرهای نقاشی، صنایع دستی، حجم، موسیقی و نیز هنرهای بدوی را در خود بازتاب می‌دهد، در ساخت این خانه با روش بومی‌سازی جلوه‌های رنگارنگی از زیست اقوام ایرانی را می‌توان مشاهده کرد.

آقاپور و حامدی، از انتزاع تا زندگی را با نقاشیهایی از جنس محیط و زندگی خود از یکشنیه ۲۶ شهریور، ساعت ۱۷ در نگارخانه خیال نو موسسه صبا روایت می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

کد خبر 184575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز