گروه سیاسی: در اعتراض به فیلم موهن آمریکایی که در آن به ساحت مقدس پیامبر اعظم توهین شده است، دیروز هزاران نفر از نمازگزاران ایرانی فریاد اعتراضی خود را بر سر اسلام‌ستیزان فرود آوردند و از دولت آمریکا خواستند از مسلمانان عذرخواهی کند.

اعتراض

پیش از راهپیمایی عظیم دیروز نمازگزاران، روز پنجشنبه نیز جمعی از دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس (دفتر حافظ منافع آمریکا) پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. همزمان تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و جمعی از سینماگران کشورمان نیز با صدور بیانیه‌هایی ساخت و پخش این فیلم را محکوم کردند.

در راهپیمایی اعتراضی نمازگزاران کشورمان نیز پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد. راهپیمایان در نهایت با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند: دولت آمریکا باید از تمام مسلمانان جهان عذر‌خواهی رسمی داشته و عاملان اصلی آن‌را مجازات کند و سازمان‌های بین‌المللی وحقوق بشر، به‌ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری‌های اسلامی و سران جنبش عدم‌تعهد نیز باید در موضعی واحد و با اتخاذ تصمیمات جدی و اقدامات کاربردی و اجرایی، این اقدام شنیع رامحکوم نموده، عاملان آن‌را تحت سخت‌ترین پیگیری‌های بین‌المللی قرار دهند.

اینک ما مسلمانان ایران همگام و هم‌صدا با سایر مسلمانان در بلاد اسلامی و تمام آزادگان جهان، بپا خاسته و در تظاهرات سراسری خود، ضمن محکومیت شدید این اقدام وقیحانه و زشت نظام سلطه، نفرت و انزجار خود را از اینگونه اهانت‌های گستاخانه فریاد زده و این ضایعه تأسف‌بار را محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج) و امت بزرگ اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

در این بیانیه آمده است: اینگونه جسارت‌های غیراخلاقی و ضد‌انسانی، نمی‌تواند جلوی صدور پیام مودت، رحمت و صلح و دوستی اسلام را گرفته و ذره‌ای از عظمت و نورانیت مقام رفیع و جایگاه برجسته پیامبر اعظم(ص) را بکاهد. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف مجلس،

نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شوراله احمدی اسلامی، سازمان بسیج حقوقدانان و جمعی از تشکل‌های دانشجویی در این زمینه بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند.آیت‌الله احمد جنتی خطیب جمعه تهران نیز در واکنش به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام گفت: مسلمانان یک و نیم میلیارد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند که در سطوح بالای اجتماعی قرار دارند اما آمریکا با این اقدام این جمعیت بزرگ را نادیده گرفته است.

دبیر شورای نگهبان درخصوص اهداف آمریکا از توهین به مقدسات اسلامی اظهار داشت: غرب موج اسلامگرایی را در دنیا به چشم خود می‌بیند و مردم غرب و آمریکا گرایش روزافزون به اسلام دارند و آمریکا با این اقدام می‌خواهد در برابر این موج اسلام‌خواهی بایستد.

کد خبر 184494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز