شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهندسان بریتانیایی یک اسکن‌کننده اولتراسوند که ساختن آن کمتر از 40 پاوند خرج برمی‌دارد تا مراقبت پیش از زایمان را در بخش‌های از کشورهای در حال توسعه که این تکنولوژی در دسترس نیست، آسان‌تر کنند.

ultrasound

به گزارش رویترز این وسیله که اگر به تولید تجاری برسد، وارد بازاری می‌شود که در آن اسکن‌کننده‌های اولتراسوند بیمارستانی بین 20 تا 100 هزار پاوند و انواع ارزان‌قیمت و قابل حمل آن حدود 4500 پاوند قیمت دارند.

جف ناشام، متخصص تکنولوژی سونار در دانشگاه نیوکسل که این وسیله را با همکارش دیو گراهام اختراع کرده است، می‌گوید: "می‌توانید انتظار دستگاه سونوگرافی را داشته باشید که مطمئنا کمتر از 200 پاوند خرج برخواهد داشت."

او می‌گوید در حال مذاکره با چند شرکت و نیز سازمان‌های خیریه برای تولید این وسیله است.

بر اساس آمار سازمان ملل هر سال حدود 250000 زن به علت عوارض بارداری و زایمان می‌میرند و 99 درصد این موارد در کشورهای در حال توسعه رخ می‌‌دهد.

برخی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تجهیزات پزشکی مانند جنرال الکتریک و زیمنس در حال حاضر به سرمایه‌گذاری بر روی ساختن وسائل ارزان‌قیمت پزشکی برای بازارهای نوظهور پرداخته‌آند.

جنرال الکتریک یک اسکن‌‌کننده اولتراسوند دستی به نام Vscan ساخته است که صفحه نمایش سرخود دارد و شرکت موببسانت در سیاتل یک وسیله سونوگرافی ساخته است که برای مشاهده تصاویرش می‌توان آن را به تلفن‌های هوشمند متصل کرد.

اسکن‌‌کننده دانشگاه نیوکسل به اندازه یک ماوس کامپیوتر است و می‌توان آن را با یک اتصال یواس بی به یک پی سی یا لپ‌تاپ متصل کرد.

کد خبر 184485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز