همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس جمهور کشورمان دو کشور دیگر را به پیشنهاد مرسی برای برگزاری اجلاس هم اندیشی درباره سوریه اضافه کرده است که مقرر شد ، در سطح کار‌شناسان در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.

به گزارش ایلنا از تبریز، علی اکبر صالحی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پس از بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی در محل استانداری آذربایجان شرقی درباره روابط میان ایران و آذربایجان اظهار کرد: علی رغم فعالیت‌های سیاسی بعضی از دشمنان چه در داخل و چه در خارج کشور، ایران یار و یاور همیشگی جمهوری آذربایجان است و خواهان افزایش تعاملات دو کشور در همه زمینه‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی است.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی درباره ایرانیان گروگان گرفته شده در لیبی نیز گفت: گروگان‌های ایرانی در لیبی در سلامت کامل به سر می‌برند و با تعاملاتی که با وزیر امور خارجه کشور لیبی داشتیم قرار بر آن شد که با مسئولیت دولت لیبی گروگان‌ها هر چه سریع‌تر به کشور بازگردانده شوند.

وی افزود: خانواده‌های این افراد هفته قبل توانستند برای اولین بار با فرزندان خود به صورت تلفنی صحبت کنند که تاثیر بسیار مثبتی در التیام روحی خانواده‌ها داشته است.

وی درباره پیشنهاد مرسی برای حل بحران سوریه گفت: آقای مرسی ۴ کشور را برای حل مسائل سوریه پیشنهاد کرده بود که آقای احمدی‌نژاد نیز دو کشور دیگر را به ایشان پیشنهاد داد قرار است امروز عصر ( دیروز)،  کار‌شناسان در قاهره برای حل مشکلات سوریه هم اندیشی کنند.

صالحی افزود: قرار بود در این جلسات، وزرای امور خارجه شش کشور شرکت کنند که به دلیل برخی مسائل قرار شد اولین جلسه با حضور کار‌شناسان کشور‌ها تشکیل شود.

صالحی گفت: یکی از دو کشوری که ایران پیشنهاد داد عراق بود و کشور دیگر هم بود که به دلیل برخی مسائل نامبرده نمی‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: ایران آماده دریافت هرگونه کمک‌های دولت‌های دیگر برای زلزله زدگان منطقه آذربایجان شرقی است.

کد خبر 184275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز