دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت و درمان چین با افزودن نوعی خوراکی به نام جینسان به محصولات غذایی در سراسر کشور موافقت کرده است که این حرکت یک فرصت خوب برای پیشرفت صنعت جینسان در این کشور است.

گیاه جینسان

جان لیان شو، کارشناس جینسان در دانشگاه کشاورزی جیلین در یک کنفرانس خبری گفت: انتظار می‌رود که بسیاری از تولیدکنندگان جینسان از سیاست‌های جدیدی که برای صنعت این خوراکی جهت توسعه آینده و افزایش رقابت بین‌المللی به کار می‌رود، بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: این گیاه پادشاه گیاهان است، جینسان دارای موادی مغذی است و خواص دارویی زیادی در طب سنتی چین دارد. این گیاه به عنوان یک داروی نیروبخش در طب سنتی چینی در طول 3000 سال مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

به گزارش رادیو بین‌المللی چین، جینسان بیشتر در مناطق شرق آسیا می‌روید. کوه‌های چان بی در جیلین در چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جینسان، 80 درصد از جینسان مورد نیاز چین و 75 درصد از کل مصرف دنیا را تولید می‌کنند.

سوابق تاریخی نشان می‌دهد که چین به مدت 1660 سال از جینسان استفاده می‌کرده است. بیش از 98 درصد جینسان در حال حاضر در جیلین کشت می‌شود.

وزارت بهداشت چین تا پیش از این فقط اجازه استفاده از گیاهان را در داروها می‌داد و مردم از جینسان به عنوان ادویه در آشپزخانه‌ها برای سوپ یا فرنی استفاده می‌کردند.

در سال 2009 در بیست و سومین نشست کمیسیون مستندات آلیمنتاریوس به تصویب استاندارد بین‌المللی محصولات غذایی مشتق از جینسان پرداخت و اجازه استفاده از گیاه جینسان در مواد خوراکی را صادر کرد. وزارت بهداشت، جیلین را به عنوان منطقه کشت جینسان در سال 2011 انتخاب کرد.

جان هویی، یکی از مقامات رسمی بهداشت در این کنفرانس گفت: طی تحقیقات انجام شده بر روی این گیاه، ثابت شده است که جینسان سم کمتری نسبت به سیر دارد.

وان جی هون، رئیس دانشگاه طب سنتی چینی چان چون گفت: معرفی جینسان به عنوان یک گیاه خوراکی موجب بیشتر شدن کشت این گیاه و تحقیق و گسترش میزان تولید این گیاه می‌شود.

از زمانی که که جینسان به عنوان یک ماده خوراکی معرفی شده است سرمایه گذاری‌های فراوانی در جیلین به عنوان مرکز تولید جینسان صورت گرفته است تا تولید این محصول را گسترش دهند. محصولات خوراکی مانند کلوچه، مربا، قهوه و شکلات‌هایی که با جینسان درست می‌شوند، می‌توانند جای خود را در بازار جیلین پیدا کنند.

کد خبر 184198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز