همشهری آنلاین: آثار جشنواره فلیسیتی ایتالیا در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این آثار که با موضوع محیط زیست و شعار «تغییر شهر شما، تغییر زندگی شما» در سال 2010 در ونیز به نمایش گذاشته شده بود، قرار است 24تا 30 شهریور ماه از ساعت 14 تا 20 در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران به‌ تماشا در آیند.

در این نمایشگاه 40 اثر - پوستر- ارایه می‌شود که پیش از این آثار نمایشگاه در ونیز - ایتالیا - به نمایش درآمده‌اند.

محمد حاج‌هاشمی، دبیر اجرایی است که با همراهی «ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران» این نمایشگاه را برگزار می‌کند و به گفته وی استفانو منقتی، دبیر جشنواره فلیسیتی ایتالیا در مراسم گشایش نمایشگاه یاد شده از ساعت 17 تا 21 در خانه هنرمندان ایران حضور خواهد داشت.

در جشنواره‌ فلیسیتی 2010 در داوری اولیه از بین بیش از 800 اثر ارسالی120 اثر انتخاب شده و سپس 40 اثر به عنوان آثار نهایی و برگزیده انتخاب و به جشنواره راه یافتند و در کتاب جشنواره چاپ شدند.

هنرمندان شرکت‌کننده از کشورهای ایران، ایتالیا، مکزیک، بریتانیا، مالزی، کانادا، افغانستان، تایلند، تایوان،ایرلند، آمریکا، اکراین، روسیه و چین بودند.

دیوید کارسون، طراح گرافیک، وودی پیرتل، طراح گرافیک، آرماندو میلانی، طراح گرافیک، دیوید تارتاکوور، طراح گرافیک، ریموندو سزما، طراح گرافیک، چاز مِیویَن دیویس، طراح گرافیک، یوسی لمل، طراح گرافیک، مائوریتزیو وارتا، آرشیتکت، آندرئاس کیپار، آرشیتکت و مارکو ناوارا، آرشیتکت، آثار جشنواره را داوری کرده‌اند.

بیانیه این جشنواره بر دو محور تاکید داشته است. نخست اینکه آیا گرافیک در زمان بحران اقتصادی کاربرد دارد؟

هنگامی که اوضاع زندگی در جامعه‌ای به بحث گذاشته می‌شود و همه چیز بنا به ضرورت تحقق پیدا می‌کند هنر گرافیک می‌تواند ابزاری باشد برای وضع جایگاهی برای پیشنهاد راه حل‌های جدید، انتقال ایده‌ها، احساسات و نظرات نوین.

با گذشت سال‌ها نیاز انسان‌ها تغییر کرده و متنوع‌تر شده است. کیفیت‌های حرفه‌‌ای نیز تغییر می‌کنند و تنوع می‌یابند، همانطور که راه‌های ارتباط برقرار کردن انسان‌ها دستخوش تغییر گشته است.

اهداف خوشبینانه‌ای در صورت همکاری و کمک برای بازتاب مسایل ابتدایی مربوط به دیدگاه انسان‌شناسی تا دوران مدرن پیش‌بینی می‌شود.

به انتظار آینده‌ای که درآن شهرها بتوانند مکان بهتری برای پیشرفت شخصی افراد باشند.

محور دوم نیز براین مساله تاکید داشته که چگونه یک شهر می تواند از لحاظ کیفی رشد داشته باشد؟

جلوه و صورت مناطق شهرنشین اغلب ناشی از رابطه‌ بین انسان، سرزمین و شهر است.

بیش از بیش، اشخاص حرفه‌‌ای صرف نظر از طراحان، نقشه کشان، معماران و جامعه شناسان شهری توانایی ارایه تصویری از شهر به‌صورتی عمیق‌تر و مفصل‌تر دارند.

بدین ترتیب ارتباط بین طراحی گرافیک و شهرها از قبل نیز بیشتر شده است.

همین‌طور که بسیاری از نمادها و علامت‌هایی که در زمینه شهری کاربرد دارد توسط طراحان گرافیک خلق شده است.

در این بین فضاهای شهری با توجه به تاثیر شکل شهر و معماری آن، فضای ظاهری جدیدی را برای شهرها پیشنهاد می‌دهند.

 

کد خبر 184130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز