گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با دریافت گزارش حسابرسی صورت‌های مالی تلفیقی سال 87شهرداری تهران و اظهارنظر حسابرس مستقل شورا مبنی بر مشروط بودن این صورت‌های مالی، گزارش ارائه شده را تأیید کردند.

شورای شهر

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در چهارصدو هشتاد و هشتمین جلسه شورا، پیش از شروع بررسی گزارش حسابرسی صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری تهران برای سال مالی 87با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله طالقانی از وی به‌عنوان پدر شوراهای اسلامی یادکرد و افزود:

این مفسر بزرگ قرآن و مبارز بزرگ انقلابی به گردن شوراها حق فراوانی دارد که شوراهای اسلامی سراسر کشور باید زندگی پر از مبارزه ایشان را سرلوحه حرکت‌های خود قرار دهند. همچنین در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر تهران مستمع آخرین گزارش حسابرسی تلفیقی از صورت‌های مالی سال87 شهرداری تهران بودند که براساس اظهارنظر نهایی حسابرسی مستقل شورا، صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال 87که تا پیش از این حالت عدم‌اظهارنظر را گرفته بود با انجام اصلاحاتی که از مهرماه سال گذشته روی آنها صورت گرفته به حالت مشروط در آمد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا در جریان ارائه گزارش تلفیقی صورت‌های مالی سال 87شهرداری تهران ضمن ابراز خرسندی از خروج صورت‌های مالی شهرداری تهران از حالت عدم‌اظهارنظر گفت: با اتمام حسابرسی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال 87 و قید عدم‌اظهارنظر در حسابرسی این سال، شهرداری تهران با توجه به اجرای سیستم تعهدی و حرکت به سمت شفاف‌سازی‌ مالی، مهلتی خواست تا امکان اصلاح سیستم مالی شهرداری را بعد از سال 87داشته باشد و قرار شد حسابرسی دوباره با انجام اصلاحات و براساس اسناد و مدارک جمع‌آوری شده صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا خاطرنشان کرد: براساس استانداردهای حسابرسی اظهارنظر مشروط ، نمره بدی برای سازمان حسابرسی‌شده نیست و نشان می‌دهد که شهرداری یک قدم برای شفاف‌سازی‌ به جلو آمده است. حسین محمد پورزرندی معاون مالی واداری شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های شورای شهر برای حسابرسی و شفافیت مالی شهرداری تهران تأکید کرد: تهیه صورت‌های مالی تلفیقی برای سازمان‌های بزرگ به‌دلیل قابل دسترس نبودن اطلاعات مالی کاری سخت است ولی شهرداری تهران به جهت سیاستی که در شفاف‌سازی‌ مالی‌اش در پیش دارد از حسابرسی صورت‌های مالی استقبال کرد.

همچنین در این جلسه با اشاره خارج از دستور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به تصریح و تصویب طرح حمایت از تولید‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات داخلی برای استفاده از ابزارهای تبلیغات محیطی شهر تهران از سوی اعضای شورا، این موضوع دوباره منجر به اظهارنظر سایر اعضا شد.

مرتضی طلایی یاد آور شد: این طرح مدت‌هاست که در کمیسیون‌های سه‌گانه شورای شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، بنابراین با توجه به پایان زمان مهلت تمدید قرارداد استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در شهر که پایان شهریور‌ماه است، بهتر است این موضوع از سوی اعضای شورای شهر مورد تصویب قرار گیرد.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر نیز درباره این موضوع گفت: مصوبه شورای شهر باید بر مبنایی باشد که حداقل حال وهوای شهر را به نفع حمایت از تولیدات داخلی و یا تجدید نظر در مکان یابی تبلیغات داخلی تغییر دهد. دانشجو با یادآوری حضورش در سازمان زیباسازی به‌عنوان نماینده شورای شهر گفت: با توجه به حضورم در این سازمان با فضای کار دراین بخش آشنایی کامل دارم واگر پیشنهاد می‌کنم که طرح شورا باید به قدری محکم و صریح باشد که جای هیچ‌گونه شک و تردید را برای حمایت از تولیدات داخلی باقی نگذارد به‌دلیل آشنایی قبلی‌ام باچگونگی تبلیغات محیطی است.

علیرضا دبیر، عضو هیأت رئیسه شورای شهر نیز تأکید کرد: تبلیغات کالاهای داخلی در شرایطی مفید خواهد بود که طی یک فرایند صحیح از تولید تا مصرف کالاها و خدمات با کیفیت بالا و براساس انتظارات مشتریان تولید شود، در این صورت است که می‌توان با کالاهای خارجی رقابت کرد. وی افزود: تنها حمایت شهرداری تهران در تبلیغات محیطی از کالاهای داخلی نمی‌تواند آنها را در مقابل کالاهای خارجی واکسینه کند.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به اینکه شورای شهر از سال82 درخصوص رسیدگی به وضعیت تبلیغات محیطی ورود پیدا کرد و با جدیت تمام بر این موضوع پافشاری داشت تا فضاهای تبلیغات محیطی در اقتصاد شهری به‌عنوان یک فضای حمایتی و پشتیبانی دیده شود، خاطرنشان کرد: جهت‌گیری شورا در مصوبه‌اش باید در جهت حمایت از تولیدات داخل باشد و باید بر این موضوع اصرار کنیم.

کد خبر 184105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز