همشهری آنلاین: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران، افزایش تولید گوشت مرغ را موجب زیان‌دهی واحدهای تولیدی دانست و گفت: درصورت ادامه این روند میزان جوجه‌ریزی کاهش و نهایتاً قیمت مرغ در بازار افزایش خواهد یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، «محمد یوسفی» در خصوص وضعیت تولید مرغ در کشور گفت: در حال حاضر تولید گوشت مرغ به قدری افزایش یافته است که نگران زیان‌دهی واحدهای تولیدی هستیم.

وی با ابراز تاسف از واردات بی‌رویه گوشت مرغ به کشور اظهار داشت: در صورتی که این روند ادامه داشته باشد مرغداران متحمل ضرر و زیان خواهند شد چون هزینه‌های تولید از هزینه‌های عرضه کمتر خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران افزود: بر این اساس، میزان جوجه‌ریزی هم کاهش خواهد یافت و نهایتا قیمت مرغ در بازار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دولت باید هر چه زودتر اقدام به جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گوشت مرغ مازاد بر مصرف کند تا در آینده دچار بحران نشویم، گفت: مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جلوی واردات گوشت مرغ به کشور را بگیرند، چون واردات بی‌رویه موجب خسارت تولیدکنندگان کشور می‌شود.

یوسفی در ادامه در رابطه با قیمت گوشت مرغ در بازار نیز گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری در حدود 3300 تا 3500 تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مناطق مختلف از 4600 تومان تا بیش از 5000 تومان است.

کد خبر 183998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز