همشهری آنلاین: تیم والیبال نشسته ایران با شکست ناباورانه مقابل بوسنی، نایب قهرمان پارالمپیک لندن شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از لندن ، دیدار فینال مسابقه‌ والیبال نشسته پارالمپیک بین ایران و بوسنی و هرزگوین برگزار شد که ملی‌پوشان در حالی در فینال تن به شکست 3 بر یک دادند که در دور مقدماتی موفق شده بودند همین تیم بوسنی را مغلوب کنند.

ست اول:

مسابقه در حالی آغاز شد که بیش از 300 نفر ایرانی به سالن اکسل آمده بود. حضور تماشاگران طرفدار ایران نسبت به مسابقات قبلی چشمگیرتر بود، در حالی که حدود 100 نفر هم به تشویق تیم بوسنی می‌پرداختند. البته سایر صندلی های سالن هم پر بود. پس از این‌که ایران در دور مقدماتی 3 بر یک بوسنی را شکست داد، این دو تیم بار دیگر در فینال مقابل هم صف‌آرایی کردند. وقت اول بسیار حساس و پایاپای پیش رفت.

این تیم بوسنی بود که وقت استراحت فنی اول را 8 بر 7 به سود خود پایان داد. در ادامه، امتیازات به صورت رالی رد و بدل شد. آبشارهای پرقدرت ابراهیمی و علیپوریان امان تیم بوسنی را بریده بود تا وقت استراحت فنی دوم 16 بر 15 به سود ایران تمام شود. در ادامه تک دفاع عالی لشگری، پس از مدت‌ها اختلاف امتیاز را به 2 رساند و ایران را پیش انداخت. همین امتیاز کافی بود تا ایران 3 امتیاز متوالی دیگر را هم به نام خود ثبت کند و امتیاز سرویس عیسی زیراهی ایران را به برتری 20 بر 15 رساند.

توپ‌گیری‌های عالی صالحی در عقب زمین هم به کمک تیم ایران آمد تا وقت اول 25 بر 19 به سود شاگردان هادی رضایی به پایان برسد.

ست دوم:

هرچند ایرانی‌ها شروع خوبی داشتند و امتیاز فنی اول را 8 بر 6 به سود خود تمام کردند اما این تیم بوسنی بود که کم‌کم اختلاف امتیاز را کم کرد و با خواندن دست ایران موفق شد چند امتیاز پیاپی را کسب کند. وقتی بوسنی برای اولین بار در امتیاز 19 و با تنها یک اختلاف از ایران پیش افتاد، سرمربی ایران خالقی، ایری و ایمری را به زمین آورد تا شاید تغییری در نتیجه حاصل شود اما چند اشتباه باعث شد تا بوسنی 21 بر 18 پیش افتد.

در ادامه بیگدلی امتیاز 19 را برای ایران گرفت تا شاید تیم از افت خارج شود اما در نهایت این تیم بوسنی بود که ست دوم را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

ست سوم:

رد و بدل شدن امتیازها بین دو تیم به ست سوم هم کشیده شد تا ایران و بوسنی در امتیاز 12 مساوی شوند. دفاع عالی علیپوریان ایران را در امتیاز 13 پیش انداخت اما در ادامه، رقابت نزدیک دو تیم باعث شد تا چهار بار در امتیازهای 18، 19، 20 و 21 برابر شوند.

در ادامه بوسنی یک امتیاز پیش افتاد اما لشگری امتیاز 22 را برای ایران به ارمغان آورد اما این امتیاز لشگری نتوانست جریان بازی را به سود ایران کند. سرمربی بوسنی با دستورات تاکتیکی خود خط حمله ایران را از کار انداخت و دیگر از آبشارهای سهمگین ایران خبری نبود. اشتباهات فنی هم کماکان در تیم ایران دیده می‌شد و والیبالیست‌های بوسنی 3 امتیاز پیاپی گرفتند تا ست سوم را هم 25 بر 22 برنده شوند و 2 بر یک از ایران پیش بیفتند.

ست چهارم:

بوسنی از همان ابتدای کار سوار بر بازی شد و برتری خود را دیکته کرد.تیم ایران که کمی خسته و کم روحیه شده بود و خط حمله هم شادابی ست اول را نداشت، امتیازها را تقدیم حریف کرد و بوسنی 14 - 10 پیش افتاد. خطای جدا شدن بازیکنان از زمین، باز هم برای ایران گران تمام شد و رقیب 18- 12 جلو افتاد. این اختلاف امتیاز برای ایران جبران ناپذیر بود و وقت های استراحت و صحبت های کادر فنی هم نتوانست روحیه را به تیم برگرداند.

اشتباهات پیاپی امتیازها را یکی پس از دیگری تقدیم بوسنی کرد و در نهایت این ست هم با نتیجه 25 بر 15 به سود بوسنی تمام شد و ایران مسابقه فینال را 3 بر یک واگذار کرد. تیم ملی والیبال نشسته ایران سابقه هفت دوره حضور در بازی‌های پارالمپیک را دارد که پنج بار قهرمان شده و این دومین نایب قهرمانی ایران پس از المپیک آتن بود. با این مدال نقره که تیم والیبال نشسته به دست آورد، کاروان ایران با 9 مدال طلا، 7 نقره و 6 برنز در مکان سیزدهم جدول توزیع مدالها باقی ماند.

ترکیب ایران در مسابقه‌ فینال: داوود علیپوریان ـ صادق بیگدلی ـ سید سعید ابراهیمی ـ جلیل ایمری (کاپیتان) ـ ناصر حسن‌پور ـ احمد ایری ـ محمد خالقی ـ مجید لشگری ـ رضا پیدایش ـ رمضان صالحی ـ عیسی زیراهی

کد خبر 183956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز