همشهری آنلاین: جشن بزرگ بهاران به مناسبت فرارسیدن سال نو و روز جمهوری اسلامی ایران در میدان انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش سما، مهرداد حاجی‌خانی مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری تهران و رئیس ستاد جشن بزرگ بهاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: همزمان با این جشنی ملی که در 11 فروردین ماه از ساعت 11 تا 19 در میدان انقلاب برگزار می‌شود در 6 نقطه از شهر مراسم نورافشانی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این جشن مراسم آیینی ویژه‌ای برگزار می‌شود و از سراسر کشور گروه‌های مختلفی برای اجرای مراسم آیینی خود به تهران می‌آیند.

وی تصریح کرد: گروه کرنانوازان از گیلان، دف‌زنان از کردستان، رقص با شمشیر اندیمشک، چاوش‌خوانان خراسان از جمله گروه‌هایی هستند که در جشن بزرگ بهار شرکت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات اجتماعی و رفاهی شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه جشن بزرگ بهار اولین جشن ملی‌است که به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران و فرا رسیدن سال نو برگزار خواهد شد، گفت: ایجاد بازارچه‌های مختلف، نورافشانی میدان انقلاب، پرواز 1386 کبوتر ، نصب 1386 پرچم جمهوری‌اسلامی، پخت کیکی 2 تنی، اهدای گل، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی‌است که در این جشن اجرا خواهد شد.

وی افزود: در روز برگزاری جشن در همه مناطق شهر تهران پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران نصب می‌شود و ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شهروندان در سراسر شهر ایجاد خواهد شد.

حاجی‌خانی اظهار کرد: در این جشن مسابقه‌ای برای همه مردم ایران برگزار می‌شود و به قید قرعه به 28 نفر از کسانی که بگویند در رأی‌گیری 12 فروردین سال 1358 چند درصد از مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند، سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

وی افزود: به 28 نفر از متولدین 12 فروردین از سال 1358 تا سال 85 نیز به قید قرعه کمک هزینه حج عمره اهدا می‌شود.

همچنین به 114 نفر از افرادی که در جشن شرکت کنند و در میدان انقلاب حضور یابند به قید قرعه دفترچه تعاونی اعتباری شهر اهدا می‌شود.

کد خبر 18373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز