سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان عراق امروز( سه شنبه7 فروردین) با تمدید حالت فوق‌العاده در این کشور برای یک ماه دیگر موافقت کرد.

به گزارش آسوشیتد پرس در نشست امروز مجلس از مجموع ‪ ۲۷۵‬عضو ‪ ۱۷۲‬تن حضور داشتند که از این تعداد ‪ ۱۳۴‬تن با تمدید مجدد حالت فوق‌العاده در عراق موافقت کردند.

به صورت سنتی تعدادی از نمایندگان اهل سنت عراق با این تمدید مخالفت کردند.

در شرایط حالت فوق‌العاده نیروهای نظامی و امنیتی در انجام عملیات نظامی برضد تروریستها و افراد مظنون و دستگیری و بازجویی با آنها آزادی عمل دارند.

در هیمن حال منابع نزدیک به دولت عراق اعلام کردند تلاش برای ترور مقتدی صدر در کوفه ناکام ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه‌ی القدس‌العربی چاپ لندن، بهاء الاعرجی از نمایندگان جناح صدر در پارلمان عراق اعلام کرده‌ طرح ترور مقتدی صدر که قرار بود اخیرا در مسیر حرکت وی به سمت مسجد کوفه رخ دهد، ناکام ماند‌.

بر اساس این گزارش همراهان صدر از این طرح باخبر شدند و اجازه ندادند وی به مسجد برود.

الاعرجی تصریح کرد: مقتدی صدر و دیگر مقامات و رهبران سپاه المهدی در عراق هستند و به هیچ کشور همسایه‌ای نگریخته‌اند.

از سوی دیگر ارتش آمریکا اعلام کرد دو تن از رهبران یک شبکه‌ی عظیم تروریستی که طراحی انفجارهای خودروهای بمب‌گذاری شده را بر عهده داشت، دستگیر شده‌اند.

نیروهای آمریکایی همچنین امروز در حین انجام یک عملیات بر ضد هواداران مقتدا صدر روحانی عراقی در کوفه، دو شهروند را کشته و سه تن دیگر را زخمی کردند.

منابع امنیتی در نجف اشرف گفتند که نیروهای آمریکایی بامداد امروز به بهانه تفتیش منزل سید "محمد طباطبایی" یکی از دستیاران مقتدا صدر در شهر کوفه در ‪ ۱۰‬کیلومتری شمال شهر نجف اشرف، دو شهروند عراق را کشته و سه تن را زخمی کردند.

این منابع افزودند: نیروهای آمریکایی در جریان این عملیات با مقاومت مردمی در محل مواجه شده و به روی شهروندان آتش گشودند.

از سوی دیگر "احمد دعیبل" سخنگوی استانداری نجف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که نیروهای آمریکایی در این عملیات نتوانستند سید محمد طباطبایی را دستگیر کنند و به جای وی برادرش را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

نیروهای آمریکایی در طول ماه جاری میلادی سومین بار است که علیه هواداران و نزدیکان سیاسی مقتدا صدر در نجف اقدام به عملیات می‌کنند .

نیروهای آمریکایی پیش از این نیز منزل شیخ "عبد الرزاق النداوی" در منطقه "الجمهوریه" در سه کیلومتری جنوب نجف و "سیدعون عبد النبی" در منطقه "الحسین" در دو کیلومتری شرق نجف عملیات جست وجو انجام داده بودند اما نتوانستند آنها را دستگیر کنند.

این دو فرد مسئولیت چندین عملیات را که به کشته‌شدن 900 عراقی که اکثرشان از ساکنان شهرک صدر بوده‌اند، منجر شده، بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 18363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز