سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با ادامه بحران اقتصادی در کشورهای عضو یورو بویژه یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا و همچنین پیش بینی ابهام برای آلمان و فرانسه به عنوان اقتصادهای برتر بین 17 کشور اتحادیه پولی منظقه یورو، موسسه اعتبارسنجی بین المللی ˈمودیˈ رتبه اعتباری کل اتحادیه اروپا را از چشم انداز اقتصادی ˈپایدارˈ به ˈمنفیˈ کاهش داد.

اتحادیه اروپا نیز در مسیر سقوط اقتصادی قرار گرفت

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی ˈراشاتودیˈ روز سه شنبه با اعلام این خبر گزارش داد: مودی در بیانیه خود علت کاهش رتبه اعتباری اتحادیه اروپا را ضعف توان و چشم انداز اقتصادی منفی کشورهای مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند عنوان کرد.

مودی در بیانیه خود آورده است: چهار کشور مورد بررسی که در زمان حاضر از رتبه اعتباری ˈسه آˈ (Aaa) با چشم انداز منفی برخوردارند، در مجموع 45 درصد کل بودجه اتحادیه اروپا را با این شرایط در برمی گیرند.

بنابراین گزارش، اقدام مودی پس از آنکه دوم مرداد چشم انداز اقتصادی آلمان و هلند را از پایدار به منفی تنزل داد، صورت می گیرد.

این موسسه بین المللی اعتبار سنجی اعلام کرده است: رتبه اعتباری اتحادیه اروپا باید منطبق و در راستای توان اقتصادی و جایگاه اعتباری کشورهای قدرتمند تشکیل دهنده باشد.

مودی هشدار داده است که در صورت اجرای تصمیم کاستن از رتبه اعتباری کشورهایی همچون، آلمان، فرانسه، انگلیس و هلند، رتبه اعتباری اتحادیه اروپا را کاهش خواهد داد.

این درحالی است که بحران مالی در کشورهای بدهکار عضو منطقه یورو به شدت بر شرایط دیگر اقتصادهای قدرتمند این منطقه پولی تاثیر منفی گذاشته است.

هم اکنون یونان، ایرلند، پرتغال و اسپانیا بدلیل بدهی های مالی ناچار به استقراض از صندوق بین المللی پول و دریافت بسته های کمک مالی از بانک مرکزی اروپا شدند.

ˈارکی توموئوجاˈ Erkki Tuomioja وزیر امورخارجه فنلاند نیز چندی پیش از آمادگی این کشور برای مواجهه با فروپاشی احتمالی جامعه یورو خبر داده بود.

وزیر امورخارجه فنلاند 27 مردادماه در مصاحبه با ا نشریه ˈدیلی تلگرافˈ گفت: رهبران اروپا باید درباره احتمال از هم پاشیدن منطقه یورو آماده باشند.

توموئوجا گفت: مقامات فنلاندی با یک طرح عملیاتی در صورت وقوع هرپیش آمدی، آماده شده اند.

کد خبر 183506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز