سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هندی فروشگاهی به نام "هیتلر" در سرزمین گاندی برپا کرده است.

hitler shop

این فروشگاه لباس مردانه عرضه می‌کند و نام رهبر دیکتاتور آلمان برای برخی به خصوص یهودی‌های منطقه در شهر احمدآباد هند نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است.

اقلیت یهودی در این شهر که کمتر از 500 نفر هستند از راجش شاه، صاحب فروشگاه خواسته‌اند نام مغازه‌اش را تغییر دهد.اما شاه گفته این کار سود و میزان فروشش را کم می‌کند.

او در گفت‌و‌گو با خبرنگار الجزیره گفت:"اگر جامعه یهودیان می‌خواهند این اسم تغییر کند بایستی هزینه‌اش را بدهند.من برای تابلو مغازه‌ام ، برند و ...کلی هزینه کرده‌ام."

برخلاف بیشتر کشورهای دنیا، استفاده از نام هیتلر در هندوستان برای تجارت،تبلیغ فیلم،برنامه تلویزیونی و حتی به عنوان اسم افراد موضوع غیرعادی نیست؛ چیزی که برای تازه‌واردان به این کشور عجیب به نظر می رسد.

 دلیل صاحب مغازه موردنظر در استفاده از نام هیتلر، اسم مستعار پدربزرگ شریکش است.او می‌گوید پدربزرگ شریکش بعد از بازی در نقش هیتلر در کالج به این اسم معروف شده بود.

شاه افزود:"حقیقتش من پیش از این که اسم را تایید کنم چیزی درباره هیتلر نمی‌دانستم و پدر دوستم به ما پیشنهاد داد که نام پدرش را روی فروشگاهمان بگذاریم."

او بعد از این که از ماجرای هیتلر و کارهایش باخبر می‌شود نیز به دلیل این که جلب توجه می‌کرده و اسمی متفاوت است تصمیم گرفته از آن استفاده کند.

راجش گفت:"بیشتر مشتریان می‌گویند آمده‌اند اسم مغازه را ببینند. کسب و کارمان تا الان که خوب است."

البته یک استاد دانشگاه نسبت به افزایش استفاده از نام هیتلر و نتیجه آن هشدار می‌دهد.

کد خبر 183459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز