گروه ادب و هنر- احمد افشار: هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از ۹ تا ۱۳ آبان‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جشنواره رویش

سهیل جهان بیگلری دبیر جشنواره فیلم دینی رویش، با بیان جزئیات برگزاری جشنواره اعلام کرد: امسال از محمدعلی فارسی مستندساز و عزیزالله حمیدنژاد فیلمساز باسابقه در هشتمین دوره رویش تجلیل به‌عمل می‌آید. در نخستین نشست مطبوعاتی هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش که صبح دیروز در حوزه هنری برگزار شد، حبیب ایل بیگی مدیر روابط عمومی حوزه هنری گفت:حوزه هنری در طول سال چند جشنواره برگزار می‌کند که رویش از مهم‌ترین جشنواره‌های آن بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به اهمیت کیفیت محصولات سینمایی، لزوم وجود چنین جشنواره‌ای برای استعدادیابی در بین فیلمسازان جوان مهم است و امیدوارم از این جشنواره هم فیلمسازان خوبی به سینمای ایران معرفی شوند. در ادامه سهیل جهان‌بیگلری دبیر جشنواره نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره فیلم رویش کشف استعدادها و ترویج اخلاق است گفت: بحث اخلاق در سینما برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته به‌دلیل نیازهای اجتماعی جامعه امروز، امسال موضوع خانواده را هم در رأس برنامه‌های این جشنواره قرار داده‌ایم و فیلم‌هایی با موضوع خانواده اکران شده و در کنار آن نشست‌های تخصصی با موضوع خانواده و اخلاق برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره هشتم در پاسخ به همشهری درباره اینکه نتایج هفت دوره گذشته جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش تا چه حد توانسته به احیای سینمای دینی در کشور کمک کند؟ گفت: با توجه به فیلم‌هایی که در طول هفت دوره گذشته تولید شده، ارتقای سطح کیفی و ساختاری این فیلم‌ها نشان می‌دهد که این موضوع تأثیر خودش را در این زمینه گذاشته است.

وی افزود: البته جشنواره یک وظیفه‌ای دارد، آن‌هم توجه به تولیداتی است که موضوعات دینی را دنبال می‌کند و این امر در آثار شرکت‌کنندگان که به شکلی غیرمستقیم نگاه دینی را دنبال می‌کنند مشهود است. به گفته وی، این موضوع که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان جشنواره از بخش خصوصی هستند، نشان می‌دهد که تأثیر خودش را گذاشته است که امیدواریم این تأثیر را در فیلم‌های سینمایی بلند هم مشاهده کنیم.

جهان بیگلری در ادامه افزود: استقبال بالای فیلمسازان نشان می‌دهد که جشنواره در طول این سال‌ها جای خود را باز کرده است. در طول سال‌های گذشته جشنواره رویش از لحاظ میزان و کیفیت تولید فیلم پیشرفت بسیاری کرده و امیدوارم امسال این پیشرفت کمی وکیفی را داشته باشیم.

وی در مورد انتخاب سینما هویزه نیز توضیح داد: سال گذشته این جشنواره در سینما آفریقا برگزار شد و ما محدودیت‌هایی داشتیم اما امسال سینما هویزه مشهد چند سالن دارد و دست ما برای برگزاری جشنواره بازتر است.  دبیر جشنواره در مورد بخش‌های حاضر در این جشنواره گفت:سه بخش مسابقه ملی، جوانه‌های رویش و بخش بین‌المللی بیداری اسلامی در این جشنواره حضور دارند که در هرسه بخش آثار مستند، داستانی و انیمیشن حضور خواهند داشت و همچنین امسال با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید ملی هستیم، جایزه ویژه‌ای هم با این موضوع اهدا می‌کنیم. جهان بیگلری درباره آثار رسیده به دبیر خانه دائمی این جشنواره گفت:دبیر خانه دائمی امسال کار خود را آغاز کرد که تاکنون 620 فیلم به آن رسیده است.

از این میان 56 انیمیشن، 216مستند و 343فیلم داستانی است. از بین این تولیدات نیز104 فیلم محصول دفاتر حوزه هنری در سطح کشور، 20فیلم محصول سازمان توسعه سینمایی سوره، 57 فیلم تولید انجمن سینمای جوان، 32فیلم محصول تولید مراکز صدا و سیما و 407فیلم ساخته بخش خصوصی است که همین آمار نشان‌دهنده فعالیت بالای بخش خصوصی در زمینه تولید فیلم دینی است و این همان هدف جشنواره رویش در جذب استعدادهای جدید است. تاکنون 183فیلم از 30کشور دنیا ازجمله آمریکا، استرالیا، کانادا، نروژ، بلژیک، استونی، ترکیه، عراق، سوریه، هلند، ایتالیا، فنلاند، هند، لهستان و... به بخش بین‌الملل رسیده است.

کد خبر 183397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز