همشهری آنلاین: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه 13 شهریور ماه در گرگان افتتاح می‌شود.

جشنواره تجسمی جوانان

به گزارش همشهری آنلاین، نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی، غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر جشنواره و سعید فلاح فر، دبیر هنری جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

اصغر امیرنیا، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این نشست با تاکید براهمیت هنر جوانان گفت: نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در همه رشته‌های تجسمی برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره‌های استانی به این جشنواره راه یافته‌اند.

در این دوره جشنواره 283 هنرمند از 31 استان شرکت دارند که 153 هنرمند مرد و130 هنرمند زن هستند.

امیرنیا با اشاره به حضور کشورهای خارجی در این دوره جشنواره گفت: امسال 35 هنرمند 19 کشور از جمله اتریش، سوئد، ترکیه، مجارستان، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان و... در جشنواره حضور دارند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی افزود: با توجه به میزبانی و همکاری مناسب استان گلستان و نهادها و مسئولان این استان امسال نیز جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی برای پنجمین سال در گلستان برگزار می‌شود.

امیرنیا با تاکید برحمایت از هنرمندان شاخص و مستعد گفت: طرح کانون نخبگان هنرهای تجسمی در حال پیگیری است و جلساتی با هنرمندان پیشکسوت برای تدوین آیین نامه کانون و استفاده از نظرات هنرمندان برگزار شده است که آیین نامه پس از تدوین برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز در این نشست گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در این دوره به لحاظ کمی و کیفی رشد و توسعه داشته است و هنرمندان جوان کشورهای دیگر نیز از این رویداد استقبال کرده‌اند.

منتظری در ادامه گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان به صورت زنده و کارگاهی برگزار می‌شود و هنرمندان جوان در طول جشنواره به خلق اثر می‌پردازد.

دبیر جشنواره افزود: برگزاری ورک شاپ در محل برج جهانی قابوس با توجه به ثبت جهانی این برج در شهرستان گنبد، کارگاه بیداری اسلامی و ورک شاپ حجاب و عفاف با حضور هنرمندان، از برنامه‌های دیگر نوزدهین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان است.

منتظری ادامه داد: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان رویکرد آموزشی دارد تا هنرمندان جوان مسیر پیشرفت و تعالی را طی کنند.

وی افزود: افتتاحیه نوزدهین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، 14 شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرگرگان برگزار می‌شود.

سعید فلاح فر دبیر هنری نوزدهین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در ادامه نشست گفت: تعامل هنرمندان جوان و پیشکسوت، تبادل اندیشه و تجربیات از اهداف جشنواره است که خوشبختانه دوره قبل جشنواره با موفقیت برگزار شد و امیدواریم امسال بهتر برگزار شود.

فلاح فر با اشاره به دستاوردهای جشنواره گفت: بسیاری از برگزیدگان دوره های قبل ازنوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در دو سالانه‌ها ورویدادهای مهم ملی وبین المللی موفقیت کسب می‌کنند.

همچنین این جشنواره سعی می‌کند داورانی را پرورش دهد و این رویکرد را دنبال می‌کند.

فلاح فر با اشاره به داوران نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: داوران جشنواره با در نظر گرفتن معیارهای روانشناسی، علوم اجتماعی و ارتباط با جوانان و تخصص هنری انتخاب می‌شود و هنرمندان از طیف‌های مختلف برای داوری انتخاب شده‌اند.

امسال قرار بود یک داور خارجی نیز در جشنواره داشته باشیم که به دلیل بیماری حضور وی در جشنواره میسر نشد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان 14تا 17 شهریورماه درشهرگرگان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 183335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز