دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ژان بابتیست ماتئی، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از اولین دیدار "زیاد ابوعمرو" وزیر امور خارجه دولت ملی جدید فلسطین از فرانسه و گفتگو با مقامات پاریس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، ماتئی دوشنبه 26 مارس(ششم فروردین) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: وزیر امور خارجه دولت ملی فلسطین به دعوت همتای فرانسوی خود دوم آوریل از فرانسه دیدار خواهد کرد.

دولت وحدت ملی جدید فلسطین اسفند ماه گذشته با حضور مشترک حماس و فتح در فلسطین تشکیل شد.

به عقیده کارشناسان،سفر وزیر امور خارجه دولت جدید وحدت ملی فلسطین به فرانسه به عنوان اولین دیدار و تماس کشورهای اروپایی بعد از تأسیس دولت وحدت ملی فلسطین، نشان از کاهش تحریم‌های اروپا علیه این دولت جدید دارد.

وزیر امور خارجه دولت ملی فلسطین بنا است روز دوم آوریل در یک نهار کاری با "فیلیپ دوست بلازی" همتای فرانسوی خود در پاریس دیدار و گفتگو کند.

ماتئی هدف از انجام این دیدار را مطالعه راه‌های همکاری جدید با دولت آشتی ملی فلسطین و از سرگیری روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که بدنبال توافق مکه و نشست ریاض صورت می‌گیرد.

کشورهای غربی از زمان تشکیل دولت فلسطین توسط حماس در ژانویه ‪۲۰۰۶‬ کمک‌های مالی خود را به مردم فلسطین قطع کرده‌اند.

به رسمیت شناختن اسراییل، اجرای معاهدات پیشین اسراییل با تشکیلات خودگردان فلسطین و دست کشیدن از مقاومت، سه شرط اساسی برای از سرگیری کمک‌ها تعیین کرده‌اند.

به عقیده کارشناسان اکنون با تشکیل دولت وحدت ملی جدید در فلسطین، احتمال افزایش سطح روابط و همکاری‌ها بین اروپا با فلسطین وجود دارد.

این در حالی‌است که وزیر امور خارجه دولت وحدت ملی فلسطین اخیراً در گفتگو با هفته نامه "فوکاس" چاپ آلمان اعلام کرد، اتحادیه اروپا توجهی به دیدگاه‌های مختلف ندارد و فقط از یک راه‌حل برای از میان برداشتن تحریم‌ها علیه فلسطین صحبت می‌کند که آن هم به رسمیت شناختن اسراییل است.

ابوعمرو افزوده است: برخی از دولت‌های اروپایی خواستار به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی دولت وحدت ملی هستند در حالی که برخی دولت‌های اروپایی آزادی اسرای اسراییلی را که تابستان گذشته به اسارت مبارزان فلسطینی درآمده‌اند، تنها شرط مهم برای لغو تحریم‌ها می‌دانند.

کد خبر 18326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز