همشهری آنلاین: نوزدهمین همایش سالانه شوراهای عالی امور اسلامی با عنوان "مشکلات جهان اسلام و راهکارهای آن در سایه جهانی‌شدن" از ‪ ۷‬تا‪ ۱۰‬فرودین‌ماه جاری در مصر برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در حاشیه این همایش که‌ با حضور سید محمدخاتمی، رئیس مؤسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها برگزار می‌شود، تشکیل "دارالتقریب مذاهب اسلامی" مورد تأکید قرار می‌گیرد.

آیت‌الله "احمد جنتی"، دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله " محمد علی تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز به همراه هیئت بلندپایه ایرانی در این همایش حضور خواهند داشت.

در این همایش ‪ ۸۸‬کشور، ‪ ۸‬سازمان اسلامی، ‪ ۷۷‬اندیشمند مسلمان و ‪ ۳۱‬اندیشمند غیرمسلمان شرکت خواهند کرد.

این همایش باهدف بررسی تعدد ادیان و تمدن‌ها، خطرات جهانی شدن در هویت فرهنگی، آموزش، زبان، دین، رسانه، سینما، نمایش،انفجار اطلاعات‌و ارتباطات، ابعاد اجتماعی جهانی شدن، وحدت گروهی امت‌ها و احیای گرایش‌های دینی و عرقی برگزار می‌شود.

از دیگر اهداف این همایش می‌توان به بیداری امت مسلمان، ارائه راه حل برای برقراری صلح و امنیت و پاسخگویی مؤسسات اسلامی به‌درخواست کشورهای مختلف برای اجرای توصیه‌های همایش و فعال‌سازی آنها اشاره کرد.

از بحث‌های این همایش نیز می‌توان به اسلام و دیگران، اسلام و گفتگوی ادیان، تمدن اسلامی و گفتگوی تمدن‌ها، هویت فرهنگی، حقوق فرهنگی و اجتماعی بشر، مشکلات خانواده، مسائل مرتبط با زنان، آثار اجتماعی جهانی شدن مانند ایدز، خودکشی، بیکاری و خشونت علیه کودکان و خانواده‌ها اشاره کرد.

کد خبر 18322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز