همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات کنونی زباله در شهر ریشه در رفتارهای شهروندان دارد گفت: شهر تهران با تولید بیش از هفت هزار تن زباله در روز، نیازمند این مهم است که زباله‌هایش در ساعت‌هایی معین جمع‌آوری شده و در خارج از این ساعات، مشکلی برای جمع آوری زباله وجود نداشته باشد که نیازمند آموزش و همراهی مردم هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره محیط زیست شهری با محوریت پسماند، مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب افزود: مدیریت پسماند شهر تهران اکنون در چرخه خود نسبت به گذشته رشد کیفی خوبی را داشته و سبب کاهش مشکلات در فرآیند جمع آوری، انتقال و حمل زباله شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری امروز با تمام امکانات و با برنامه ریزی‌های اصولی در راه کاهش مشکلات زباله در شهر گام بر می‌دارد و این درحالی است که تا شهروندان نخواهند و مشارکت نکنند، مشکلات زباله به طور کامل بر طرف نخواهد شد.

عبدالهی ادامه داد: در شرایطی که با افزایش نظارت‌های شهرداری، جمع آوری زباله در سطح شهر با کیفیت بهتری صورت گرفته و طرح‌های خوبی در این خصوص در حال انجام است، اما نیاز داریم تا شهروندان مشارکت و همراهی بیشتری با مدیریت شهری در کنترل مشکلات زباله داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران یکی از این مشکلات را بیرون گذاردن زباله در هر ساعتی از شبانه روز دانست و تصریح کرد: این مساله از آن جمله مشکلاتی است که تنها با همراهی مردم قابل حل است که در جشنواره محیط زیست، به دنبال اجرای برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی در این حوزه هستیم.

عبدالهی گفت: شهر تهران با تولید بیش از هفت هزار تن زباله در روز، نیازمند این مهم است که زباله‌هایش در ساعت‌هایی معین جمع آوری شده و در خارج از این ساعات، مشکلی برای جمع آوری زباله وجود نداشته باشد که نیازمند آموزش و همراهی مردم هستیم.

کد خبر 183095
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز