همشهری آنلاین: ملی‌پوشان والیبال ایران با پیروزی مقابل مصر در آستانه ورود به لیگ جهانی قرار گرفتند تا رویای نخستین حضور در این رقابت‌ها به واقعیت نزدیک شود.

والیبال ایران مصر

به گزارش ایسنا، شاگردان ولاسکو در نخستین دیدار انتخابی لیگ جهانی مقابل مصر قرار گرفتند و در سه ست پیاپی (33-31، 25-22، 25-19) به برتری رسیدند. سرمربی ایتالیایی تیم ملی در این دیدار از شهرام محمودی، علیرضا نادی، سعید معروف، حمزه زرینی، فرهاد ظریف (لیبرو)، محمد موسوی و فرهاد قائمی استفاده کرد.

شهرام محمودی، سورپرایز ولاسکو در ست اول (33-31)

ست نخست بسیار پایاپای دنبال شد و کار تا امتیاز 31 مساوی پیش رفت تا بالاخره ایران توانست اختلاف دو امتیازی ایجاد کند و این ست را به سود خود به پایان ببرد. از نکات جالب این ست درخشش شهرام محمودی بود که چندین بار با آبشارهای دیدنی خود دفاع مصر را مغلوب کرد. حمزه زرینی و فرهاد قائمی نیز در این ست عملکرد خوبی داشتند.

 ست دوم، برتری به لطف کارهای قدرتی (25-22)

شاگردان ولاسکو که با توجه به ناکامی در راه‌یابی به المپیک انگیزه‌ی زیادی داشتند در ست دوم نیز نتوانستند در امتیازهای اول اختلاف زیادی ایجاد کنند، اما در امتیاز 12 این اتفاق رخ داد و ایران پیش افتاد. دفاع خوب نادی ایران را زودتر به امتیاز شانزده و دومین وقت استراحت فنی رساند. اختلاف دو امتیازی همچنان وجود داشت.

پس از وقت استراحت فنی دوم اختلاف باز هم بیشتر شد تا خیال ولاسکو از این ست نیز راحت شود. مصری‌ها اندکی خودشان را نزدیک کردند، اما سودی نداشت و میزبان این ست را نیز واگذار کرد.

ست سوم، شروع طوفانی، پایان کار مصر ناامید (25-19)

ایران ست سوم را بسیار طوفانی آغاز کرد و در همان ابتدا 4 امتیاز گرفت تا مصری‌ها که از نظر روانی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند با انگیزه کم کار را دنبال کنند. شهرام محمودی که در دو ست قبل 12 امتیاز گرفته بود، باز هم خوب کار می‌کرد و توپش را از فراز دست مدافعان عبور می‌داد. اختلاف امتیاز رفته رفته بیشتر شد و نخستین وقت استراحت فنی در شرایطی به دست آمد که تابلوی نتایج امتیاز 8 بر 3 به سود ایران را نشان می‌داد.

مصری‌ها که حرفی برای گفتن نداشتند، بازی را تقریبا رها کرده بودند و امتیازات یکی پس از دیگری برای ایران رقم می‌خورد. امتیاز 11 بر 4 و به دنبال آن 16 بر 9 بر روی اسکوربورد ثبت شد تا دوتیم دومین وقت استراحت فنی را به دست آورند. پس از وقت استراحت فنی مصری‌ها به خودشان آمدند و 6 امتیاز پیاپی را در حالی به دست آوردند که ایران یک امتیاز به دست آورده بود. در حالی که اختلاف به سه امتیاز کاهش یافته بود، ولاسکو احساس خطر کرد تا این ست از دست نرود. اختلاف سه امتیازی در ادامه بیشتر شد و ایران این ست را 25 بر 19 به سود خود پایان داد.

عملکرد بازیکنان ایران از نگاه آمار

1- شهرام محمودی 16 امتیاز (16 آبشار)

2- فرهاد قائمی 11 امتیاز (8 آبشار، 2 دفاع، یک سرویس)

3- حمزه زرینی 11 امتیاز (10 آبشار، یک امتیاز)

4- علیرضا نادی 9 امتیاز (2 آبشار، هفت دفاع)

5- محمد موسوی 5 امتیاز (5 آبشار)

6 - آرش کشاورز 2 امتیاز (2 آبشار)

7 - سعید معروف‌ 1 امتیاز (جاخالی)

 دو تیم دیدار بعدی خود را یک شنبه برگزار خواهند کرد.

کد خبر 183045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز