شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

تغذیه مناسب و پیشگیری از آلزایمر

به گزارش ایسنا به نقل از Zee News، مطالعات جدید حاکی از آن است که افرادی که از رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین و حاوی اسیدهای چرب امگا سه مصرف می‌کنند کمتر احتمال ابتلا به انقباض مغزی مربوط به بیماری آلزایمر را دارند.

این بدان معنی است افرادی که به طور منظم ازغذاهای حاوی ماهی و یا مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزی‌جات استفاده می‌کنند می‌توانند ابتلا به این بیماری را متوقف و یا به تاخیر بیاندازند.

بنابراین متخصصان ادعا کردند که ایجاد تغییرات ساده در رژیم غذایی می‌تواند از مرگ و میر ناشی از بیماری آلزایمر جلوگیری کند.

مطالعات قبلی نشان داده است خوردن ماهی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 47 درصد کاهش دهد و حتی پیشرفت آن را با تاخیر مواجه کند.

more ماهی ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

این مطالعه نشان داد افرادی که در رژیم غذایی آنها اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین‌های C، D ،E و ویتامین‌های B وجود دارد در آزمون‌های روانی نسبت به افراد با رژیم غذایی که در آن مواد مغذی کم است نمره کمتری را کسب می‌کنند.

وی افزود: بهترین توصیه این است که یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزی‌جات داشته باشیم و بدن خود را با سیگار نکشیدن، ورزش منظم و کنترل فشار خون و کلسترول، سالم نگه داریم.

کد خبر 183003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز