گروه ادب و هنر: پیش‌بینی‌‌ها در مورد رونق گیشه در تعطیلات پنج‌روزه پایتخت درست از کار درآمد.

به گزارش خبرنگار همشهری، فروش فیلم‌ها از آغاز تعطیلات رشد قابل‌توجهی یافت و کارکرد گیشه به اندازه فروش روزهای جمعه فیلم‌ها شد.در این میان فیلم «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» که چند روزی است به باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران پیوسته، همچنان فاصله خود را با دیگر فیلم‌های اکران شده حفظ کرد و موفق شد روند موفق روزهای پیش‌‌اش را ادامه داده و به رقمی دست یابد که در وضعیت کساد سینمای ایران در سال 91، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. کلاه‌قرمزی از آغاز تعطیلات موفق شده هر روز تقریباً به اندازه فروش آخر هفته‌اش با استقبال مخاطبان همراه شود.این فیلم که 30 سالن در اختیار دارد روزانه بین 130 تا 135 میلیون تومان فروخته و تاکنون موفق شده از مرز 5/1 میلیارد تومان فروش گذر کند. در واقع کلاه‌قرمزی از آغاز تعطیلات و در طول چهار روز 550 میلیون تومان فروش داشته است.

کلاه قرمزی و بچه‌ننه، پس از «کلاه قرمزی و پسرخاله» (1373) و «کلاه قرمزی و سروناز» (1381)‌ سومین قسمت از این سری فیلم‌ها محسوب می‌شود. در واقع سومین فیلم کلاه‌قرمزی یک دهه پس از دومین قسمت آن روی پرده آمده است و جالب اینکه پیش از این کلاه قرمزی و پسرخاله و کلاه‌قرمزی و سروناز به ترتیب پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 73 و 81 شده بودند و به نظر می‌رسد این اتفاق در مورد کلاه قرمزی و بچه‌ننه نیز تکرار شود و با این روند فروش از همین الان می‌شود عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌ سال 91 را به نام این ساخته ایرج تهماسب سند زد.

جز کلاه‌قرمزی، ضدگلوله و بی‌خداحافظی هم در روزهای تعطیلات با افزایش مخاطبان مواجه شدند. در حالی که در هفته اول اکران بی‌خداحافظی به یمن بهره‌گرفتن از شهرت و محبوبیت رضا صادقی بیشتر از ضدگلوله می‌فروخت، حالا چند روزی است که فروش کمدی خوش‌ساخته مصطفی کیایی از فیلم زندگینامه‌ای و موزیکال احمد امینی بیشتر شده است. ضدگلوله در چهار روز اخیر، روزانه تقریباً 30 میلیون تومان فروخته و در مجموع به رقم 220 میلیون تومان رسیده است.این فیلم 20 سالن در اختیار دارد.بی‌خداحافظی هم که روزانه به طور متوسط بین 18 تا 20 میلیون تومان می‌فروشد تاکنون170 میلیون تومان در گیشه کارکرد داشته است.در کل، فروش هر سه فیلم اکران عید فطر از موهبت تعطیلی پایتخت بهره‌مند شدند و گیشه سینماها در این روزها رونق خاصی داشته است. به نظر می‌رسد فیلم کلاه‌قرمزی با این روند فروش تا پایان هفته دو میلیاردی شود.

کد خبر 182983

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز