گروه شهری: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری از برگزاری جشنواره محیط زیست شهری از 15 تا 19 شهریور در بوستان ولایت خبر داد و گفت: در جشنواره محیط‌زیست با رویکرد پسماند شهری تلاش داریم با دعوت رؤسای اتحادیه‌ها و گروه‌های مختلف شغلی درباره تبعات ضایعات شغلی‌شان به آنها آگاهی دهیم.

رضا قدیمی با بیان اینکه از آغاز فعالیت‌های شرکت ساماندهی تاکنون نزدیک به 60هزار واحد صنفی و صنعتی آلاینده و مزاحم مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: در 70درصد موارد رأی لازم برای رفع آلایندگی و مزاحمت از طریق اجرای تمهیدات و اقدام‌های اصلاحی صورت گرفته است.

به گفته وی از میان واحدهای تعطیل‌شده، تعدادی در شهر جابه‌جا شده و در مکان مناسب و استاندارد مستقر شده‌اند و برای حدود 15هزار واحد نیز انتقال به شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های صنفی و خدماتی پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اینکه مشکل عمده مشاغل شهری آلودگی هوا، صوت، فاضلاب صنعتی و. . . است، اظهار داشت: براساس طبقه‌بندی‌هایی که در شرکت ساماندهی وجود دارد مشاغل مزاحم درون شهر ناگزیر از خروج از بافت‌های مرکزی شهر به‌دلیل ایجاد آلایندگی هستند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ بر 20هزار نفر در شهرک صنعتی خاوران مشغول به کارند، افزود: واحدهای صنعتی جدیدی که در اطراف شهر احداث شده‌اند و می‌شوند کمک شایانی به کم کردن مشکل مشاغل مزاحم شهری می‌کند.

رضا قدیمی با اشاره به اینکه فناوری‌های نوین آثار و تبعات کمتری برای محیط‌زیست ایجاد می‌کنند، گفت: دو مجموعه جدید صنعتی در حال طراحی و اجرا هستند که وقتی وارد فعالیت شوند تبعات زیست‌محیطی حداقل می‌شود زیرا ضایعات در همان مجموعه جمع‌آوری و بعد امحا می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است هر محله دو مجتمع بزرگ داشته باشد تا نظارت و کنترل آسان‌تر شود، افزود: ایجاد مجتمع‌های شغلی در محله‌ها باعث می‌شود جمع‌آوری ضایعات و پسماندها آسان شود و محیط‌زیست درون‌شهری نیز حفظ شود. وی با اشاره به اینکه در جشنواره محیط‌زیست شهری با رویکرد پسماند که از 15تا 19شهریور جاری در بوستان ولایت جریان دارد کار مشترکی میان شرکت ساماندهی و سازمان مدیریت پسماند برگزار می‌شود، اظهار داشت:

در این جشنواره تصمیم داریم رؤسای اتحادیه‌ها را دعوت کنیم و با نشان دادن ضایعات تولیدشان، ضربه‌ای که به محیط‌زیست وارد می‌کنند را به آنها یادآوری کنیم. به اعتقاد وی برای کم کردن پسماند و ضایعات مشاغل درون و برون شهر باید به آگاه‌کردن صاحبان مشاغل پرداخت زیرا ممکن است بسیاری ندانند ضایعات مشاغلشان چه تأثیری در محیط‌زیست دارد و باید فرهنگ‌سازی‌ شود.

کد خبر 182862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز