گروه اقتصادی: وزیر نفت ایران از مذاکره با کشورهای خریدار نفت عضو جنبش عدم‌تعهد به‌ویژه هند و کشورهای آفریقایی خبر داد و مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت برگزاری نشست سران عدم‌تعهد را فرصتی طلایی برای رایزنی‌های نفتی توصیف کرد و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم گفت که وزارت نفت با برخی کشورهای عضو عدم‌تعهد برای بهبود مبادلات نفتی و مقابله با تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد.

اجلاس

اخباری که نشان می‌دهد ایران سعی می‌کند تلاش کشورهای غربی برای تحریم نفت صادراتی به دیگر کشورها را به شکست کامل بکشاند. هنوز جزئیات این رایزنی‌ها اعلام نشده اما به‌نظر می‌رسد که اعلام آمادگی ایران برای فروش نفت با پوشش بیمه‌ای و نفتکش‌های ایرانی و یافتن راهی برای گشودن گره‌های نقل و انتقال ارز بخشی از اصلی‌ترین محورهای رایزنی مسئولان وزارت نفت باشد. تازه‌ترین خبر اینکه وزیر نفت در حاشیه نشست وزرای خارجه عدم‌تعهد از مذاکرات ایران با کشورهای خریدار نفت ایران ازجمله هند و کشورهای آفریقایی خبر داد.

رستم قاسمی درباره اهمیت نشست «نم» در حوزه بازار انرژی گفت: با توجه به اینکه برخی کشورهای نفتی اعضای اوپک و خریداران نفت ایران در این نشست حضور دارند برای ما دارای اهمیت است و ما در حال مذاکره با این کشورها هستیم. وی تصریح کرد: نتایج مذاکرات نفتی ایران با اعضای عدم‌تعهد پس از اجلاس قابل مشاهده خواهد بود. قاسمی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ایران با چه کشورهایی در حال مذاکره است؟ گفت: ما با برخی کشورهای خریدار نفتمان ازجمله هند و برخی کشورهای آفریقایی و آسیای مرکزی مذاکراتی داشته‌ایم.

تلاش برای ‌مقابله با تحریم‌ نفتی

‌سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم گفت: وزارت نفت با برخی کشورهای عضو عدم‌تعهد برای بهبود مبادلات نفتی و مقابله با تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد. به گزارش فارس، حسین امیری با اشاره به تلاش وزارت نفت برای بررسی مشکلات نفتی گفت: یک تیم از سوی وزارت نفت مسئول پیگیری مشکلات نفتی با کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد است. وی افزود: برخی کشورهای عضو نم از مصرف‌کنندگان بزرگ نفت هستند و قطعا وزارت نفت با آنها درباره بهبود مبادلات نفتی برای مقابله با تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد. وی تأکید کرد: انتظار می‌رود وزارت نفت با استفاده از یک تیم کارشناسی زبده، کار تحریم‌های نفتی را در اجلاس نم یکسره کند.

کد خبر 182856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز