همشهری آنلاین: بشار اسد تا سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور سوریه خواهد ماند،

علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در اجلاس سران غیرمتعهدها، دیدارهایی با حضور سران، وزرای خارجه و سفیران کشورهای عضو جنبش انجام می‌گیرد،‌ گفت: اگرچه وزارت خارجه می‌توانست مدیریت بهتری در تحقق دیپلماسی پارلمانی داشته باشد اما طبیعی است که در هر اجلاسی،‌ اعضای ارگان برگزار کننده آن حضور فعال خواهند داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری کنفرانس مربوط به فلسطین از سوی مجلس، افزود: طرحی در مجلس مطرح است که بر اساس آن میزبان مجالس کشورهای دوست سوریه برای حل بحران این کشور خواهیم بود اما هنوز درباره زمان آن تصمیم‌گیری نشده است.

اسد تا سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور سوریه می‌ماند

بروجردی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی سوریه، بشار اسد تا سال ۲۰۱۴ رئیس جمهور این کشور باقی خواهد ماند،‌ تصریح کرد: در دیداری که با رئیس جمهور سوریه داشته‌ایم،‌ وی اعلام کرد که به دلیل اعتمادی که به جمهوری اسلامی دارد، ‌هر گامی که ایران در جهت حل مشکلات جاری بردارد، می‌پذیرد.

وی افزود: قانون اساسی سوریه تغییر یافته که بر اساس آن، احزاب می‌توانند در این کشور حضور فعال داشته باشند. بنابراین در محیطی دموکراتیک رای‌گیری می‌شود و افراد مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سوریه اوضاع این کشور بحرانی نمی‌ماند، گفت: بحث ناظر انتخابات موضوعی حاشیه‌ای است و بعدا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش، برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را فرصتی طلایی برای جمهوری اسلامی خواند و بر لزوم استفاده حداکثری از آن تاکید کرد.

 

کد خبر 182822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز