شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرهنگ آفتاب عبدالمجید معادیخواه که در سالهای اولیه دهه هفتاد ، در 10 جلد منتشر شده بود ، به تازگی با برخی تغییرات در جلد دهم در 5 مجلد روانه بازار کتاب شده است .

به گزارش همشهری آنلاین در این فرهنگ که بسیاری آنرا یکی از جدی ترین آثار پژوهشی در زمینه نهج البلاغه امام علی (ع) ارزیابی کرده اند ، محور کار در آن نه واژه ها که مفاهیم ومعانی است .

عبدالمجید معادیخواه در گفت و گویی با همشهری آنلاین درباره تغییرات صورت گرفته در چاپ دوم این اثر گفت : این تغییرات به دو صورت است . اول اینکه دوازده جلد کتاب را در 5 جلد گرد آورده ام . این البته به معنای خلاصه کردن کتاب نبوده است ، بکله مجلدات کنونی قطورتر از مجلدات قبلی است .

وی درباره تغییرات محتوایی کتاب گفت : نه جلد از فرهنگ آفتاب به همان سیاق چاپ اول و بدون هیچ تغییر انتشار یافته است ، اما جلد دهم این چاپ با تغییراتی بسیار  منتشر شده است ؛ به این معنا که هم مدخل های جدیدی را بر مدخلهای پیشین افزوده ام و هم با عنوانها و زیر عنوانهای تازه ای در کاملتر کردن فرهنگ آفتاب کوشیده ام.

فرهنگ آفتاب که جایزه نخست کتاب سال ولایت را در نخستین دوره آن از آن مولفش کرد ، از سوی انتشارات ذره به بازار کتاب عرضه شده است .

کد خبر 1828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز