همشهری آنلاین: نشست دو روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دقایقی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم افتتاحیه اجلاس دو روزه وزیران خارجه جنبش عدم تعهد صبح امروز سه شنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران آغاز شد.

در این نشست ابتدا قائم مقام وزیر خارجه مصر سخنرانی و سپس ریاست این نشست را به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان واگذار خواهد کرد.

اجلاس عدم تعهد در روزهای 5 و 6 شهریور در سطح کارشناسان ارشد برگزار شد و بخش اصلی اجلاس (اجلاس سران) روزهای 9 و 10 شهریور ماه برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش مفاد پیش‌نویس سند شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در نشست دو روزه کارشناسان ارشد این جنبش بررسی و به تصویب رسید و این پیش نویس ابتدا به اجلاس وزیران خارجه و پس از آن‌ برای تایید نهایی به اجلاس سران جنبش عدم تعهد ارایه خواهد شد.

بر طبق این گزارش، قائم مقام وزیرخارجه مصر به عنوان نماینده محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر در شانزدهمین اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد ریاست این جنبش را که تا پیش از این در اختیار مصر بود به طور رسمی علی اکبر صالحی وزیرامور خارجه کشورمان واگذار کرد.

ریاست سه ساله جنبش عدم تعهد نیز روز پنجشنبه طی مراسمی از سوی محمد مرسی رئیس جمهور مصر به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان واگذار می شود.

بر اساس عرف محمد کامل عمرو وزیرامورخارجه مصر باید ریاست اجلاس وزرای خارجه را به صالحی واگذار می کرد که به دلیل همراهی با محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در سفر چین ، قائم مقام وزیرخارجه مصر این اقدام را صورت داد.

به گزارش همشهری آنلاین، در اجلاس وزیران خارجه جنبش عدم تعهد که دقایقی پیش در تهران آغاز شد جلسه مباحثه ای در خصوص صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی برگزار می شود و نشست وزیران کمیته فلسطین از نشست های حاشیه ای این اجلاس خواهد بود.

همچنین وزیران امورخارجه عضو جنبش عدم تعهد که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس این جنبش به تهران سفر کرده اند امشب در ضیاف شام وزیرامورخارجه کشورمان شرکت خواهند کرد.

کد خبر 182629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز