همشهری آنلاین: معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور اعلام کرد که اقدامات امنیتی مربوط به شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، در حوزه‌های مربوط به این معاونت، از دو سال قبل آغاز شده بود.

علی عبداللهی گفت: معاونت امنیتی ـ انتظامی که زیرمجموعه ستاد شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد است، فعالیت‌های خود را در حوزه وزارت کشور پیگیری می‌کند و از دو سال پیش اقدامات خود را با حضور همه دستگاه‌های ذیربط در بخش برنامه‌ریزی بیشتر برای برقراری امنیت بیشتر این اجلاس در نظر گرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از معاونت‌های ستاد شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، معاونت امنیتی انتظامی است که هماهنگی بین بخش‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی و نیروهای امنیتی را انجام می‌دهد.

وی افزود: اصل کار ما به دو سال پیش برمی‌گردد که از آن زمان مقدمات لازم فراهم و مباحث مربوط به تعیین مکان برگزاری اجلاس و دیگر بخش‌های امنیتی پیگیری شد. در این راستا کمیته‌های مختلفی نیز از بهمن‌ماه سال 90 در معاونت امنیتی و انتظامی تشکیل شده که این کمیته‌ها فعالیت‌های خاص مربوط به خودشان را آغاز کرده و انجام می‌دهند.

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور به ایسنا گفت: با توجه به این‌که بخش‌های اجرایی و امنیتی اجلاس به عهده قرارگاهی است که در این راستا تشکیل شده و این قرارگاه مسوولیت برقراری امنیت میدانی اجلاس را به عهده گرفته است، ما نیز در معاونت امنیتی و انتظامی ستاد اجلاس، مسوولیت هماهنگی در بخش‌های مختلف دولت و دستگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 182567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز