گروه حوادث: هر کدام از اعضای باند سه نفره برای سرقت از طلافروشی‌ها وظیفه خاصی برعهده داشتند. یکی نقش افسر پلیس و دیگری استاد دانشگاه را بازی می‌کرد و سومین عضو باند نیز مسئول وصول سکه‌ها بود.

طلا

اعضای این باند سه نفره پس از آنکه به سه طلافروشی در همدان دستبرد زدند این بار راهی شهرستان ساوه شدند اما زمانی که می‌خواستند نقشه سرقت از دومین طلافروشی در این شهر را عملی کنند، به دام پلیس افتادند. ماجرا از این قرار بود که مردادماه امسال، مرد طلافروشی با پلیس ساوه تماس گرفت و مدعی شد که به یکی از مشتریانش مشکوک است. او گفت: ساعتی قبل فردی به نام سجاد با مغازه‌ام تماس گرفت و خود را سرگرد نیروی انتظامی و رئیس اداره اماکن ساوه معرفی کرد. او گفت یکی از دوستانش به نام دکتر اکبری که رئیس دانشگاه است قصد خرید 18سکه تمام بهار آزادی و هفت عدد نیم سکه را دارد و از آنجا که وی مغازه مرا از قبل می‌شناخته مرا به دوستش معرفی کرده است. او سپس مدعی شد که دکتر اکبری تا چند ساعت دیگر برای خرید سکه‌ها به مغازه‌ام می‌آید و من هم شروع به آماده‌کردن سفارش او کردم.

مرد طلافروش ادامه داد: ساعتی بعد مردی که خود را دکتر اکبری معرفی می‌کرد با مغازه‌ام تماس گرفت و گفت که هنگام عصر برای گرفتن سکه‌ها به مغازه‌ام می‌آید. او سپس مدعی شد که هزینه خرید سکه‌ها را از طریق چکی که مهر دانشگاه روی آن درج شده پرداخت خواهد کرد و من هم قبول کردم اما از آنجا که به ماجرا مشکوک بودم، تصمیم گرفتم قبل از آمدن او به مغازه‌ام، ماجرا را به پلیس اطلاع دهم. با اظهارات این مرد، مأموران متوجه شدند که هیچ فردی با نام سجاد در اداره اماکن نیروی انتظامی مشغول به‌کار نیست و بی‌شک کاسه‌ای زیر نیم کاسه خریداران سکه است. بنابراین راهی محل طلافروشی شدند و پیش از انجام معامله، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. درحالی‌که هوا تاریک شده بود، مرد جوانی وارد طلافروشی شد و گفت که از طرف رئیس دانشگاه یعنی دکتر اکبری برای بردن سکه‌ها آمده است. او یک فقره چک به مبلغ 14میلیون و 637هزار تومان با امضای دکتر اکبری و مهر امور مالی دانشگاه ارائه کرد و مأموران که در محل حضور داشتند، وی را دستگیر کردند. در ادامه، مأموران موفق شدند دو متهم دیگر پرونده که خود را سرگرد نیروی انتظامی و دکتر اکبری معرفی کرده بودند، شناسایی کنند.

متهمان که سوار بر یک خودروی پژو پرشیا در انتظار همدست خود بودند و برای گرفتن سکه‌ها لحظه‌شماری می‌کردند وقتی پلیس را در مقابلشان دیدند پا به فرار گذاشتند و مأموران به تعقیب آنها پرداختند. دقایقی بعد با مسدود شدن راه فرار متهمان، آنها که خود را در محاصره پلیس می‌دیدند با سرعت زیاد به‌سمت مأموران حرکت کردند تا راهی برای فرار باز کنند اما مأموران شروع به تیراندازی به سوی آنها کردند و به این ترتیب دو متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند. سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری دو متهم دیگر پرونده، در بازرسی خودرو و مخفیگاه آنها تعدادی چک بانکی سفید و اسناد، مدارک و مهرهای جعلی کشف شد و متهمان به اداره آگاهی انتقال یافتند. وی ادامه داد: در بررسی چکی که متهمان برای خرید سکه‌های طلا به مرد طلافروش داده بودند مشخص شد که این چک‌، مدتی پیش از فردی در اسلام آباد به سرقت رفته است. سرهنگ احمدی تصریح کرد: همچنین مشخص شد که اعضای این باند از کلاهبرداران حرفه‌ای هستند که قصد داشتند با معرفی خود به‌عنوان افسر پلیس و رئیس دانشگاه، طلافروش را فریب داده و با استفاده از چک سرقتی از او سکه بخرند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات نشان می‌دهد اعضای این باند با این شگرد از سه طلافروشی در همدان و یک طلافروشی در ساوه کلاهبرداری کرده‌اند، یادآور شد: متهمان در برخی از این کلاهبرداری‌ها در ازای دریافت سکه، به طلافروش‌ها چک جعلی داده بودند که با توجه به اسناد و مدارک کشف شده از آنها احتمال می‌رود که اعضای باند با این شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده باشند.

کد خبر 182516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز