دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشیخط هادی روشن ضمیر با عنوان «عبور از چهل سالگی» از جمعه 10 شهریور در گالری ساربان گشایش می‌یابد.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه که شامل 22 اثر از این هنرمند است، با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی بوم خلق شده‌اند.

کوچکترین این آثار 80×80 سانتی متر و بزرگترین آنها 145×145 سانتی متر است.

مجموعه حاضر حاصل کارهای این هنرمند از سال 1390 تا به امروز است.

هادی روشن ضمیر متولد 1351 فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان است و دوره فوق ممتاز را نزد استاد علی شیرازی گذرانده است.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه را می‌توان ادامه طرح‌ها و ترکیب بندی‌های قبلی این هنرمند تلقی کرد با این تفاوت که در آثار جدید، ترکیب بندی‌ها از فشردگی و انسجام بیشتری برخوردار است که سادگی رنگ‌ها باعث نمود بیشتر شکوه کلمات و حروف شده‌اند.

این نمایشگاه هفدهمین نمایشگاه انفرادی وی در زمینه خوشنویسی و نقاشیخط است و او تاکنون در نمایشگاه‌های متعدد گروهی و جشنواره‌های مختلف هنری در داخل و خارج کشور مشارکت داشته است؛ از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه هنرهای اسلامی گالری ملی/جاکارتا،اندونزی سال 2006 ، نمایشگاه هفته فرهنگی ایران، دوحه قطر سال 2011
برگزاری کارگاه خوشنویسی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مدت 6 سال از سال 1382 اشاره کرد.

از آنجا که چهل سالگی آغاز بلوغ فکری و هنری یک هنرمند می‌تواند باشد این نمایشگاه را می‌توان بیانگر نگاه و گویش هنری روشن ضمیر دانست.

هادی روشن ضمیر درباره انتخاب عنوان نمایشگاه «عبور از چهل سالگی» می‌گوید: معمولا در بیانیه نمایشگاه‌های هنری به مرور آثار می‌پردازند،اما من در این مقال قصد واکاوی گذرایی از خود در آستانه عبور از چهل سالگی دارم،چهل سالی که حدود بیست و شش سال آن را رشته الفت با سر زلف خط گره زده‌ام خطی که همواره همدم لحظاتم بوده و اکنون مقوله اصلی گذران روزمرگی پر فراز و نشیبم گشته است.

خط در اوان نوجوانی‌ام بیشتر جنبه بازی و سرگرمی داشته غافل از اینکه در گذر زمان گرفتار پیج و تاب زلف در هم گره خورده خط شدم و وقتی چشم گشودم دیدم من و خط با هم بزرگ شده‌ایم و این مسیر بی پایان پررمزو راز را تا آستانه میانسالی‌ام سپری کردیم، مسیری که امروز در آن رهسپارم از همین اشتیاق سرچشمه گرفته، چشمه‌ای جوشان که هر روز دریچه‌ای جدید از این دنیای انتزاعی رمزآلود به رویم می‌گشاید.

شاید از اول قرار نبود خطاط شوم، اما امروز با خط در کنج خلوتم انس گرفته‌ام و قدردان تمام عزیزانی هستم که در طول سالیان گذشته در این مسیر پر وصل و انس همراه و مشوقم بوده‌اند.

نمایشگاه عبور از چهل سالگی عصر جمعه 10شهریور ماه از ساعت 17 تا 21 افتتاح می‌شود.

علاقمندان می‌توانند از 11 تا 20 شهریور ماه همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک 8 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 8- 88504226 تماس بگیرند.

کد خبر 182512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز