یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت لنوو در فصل دوم سال 2012 در بازار تلفن‌های هوشمند در چین به پیشرفتی فوق‌العاده دست یافته است و مقام دوم را از اپل گرفته است.

lenovo

به گزارش بی جی آر نیوز لنوو که تازه به بازار تلفن‌های هوشمند وارد شده است، توانسته است از مقام هفتم بازار تلفن‌های هوشمند در چین در فصل اول سال به مقام دوم ارتقا یابد و پشت سر شرکت سامسونگ قرار بگیرد.

میزان فروش تلفن‌های هوشمند در چین در این فصل برای اولین بار به 87 میلیون واحد رسید و از شمار فروش تلفن‌های همراه عادی پیشی گرفته است.

گزارش واحد پژوهش "شرکت داده‌های بین‌المللی" (IDC) حاکی از آن است که سامسونگ با 44 میلیون واحد بیش از نیمی از فروش را به خود اختصاص داده و لنوو با با اختصاص دادن 11 درصد بازار به خود در مقام دوم قرار گرفته است.

تک ژونگ و ونگ، تحلیل گر IDC مقیم پکن گوید: "ارتقای لنوو به خاظر افزایش حجم فروش موبایل‌هایش بوسیله اوپراتورها و افزایش خرده‌فروشی این موبایل‌ها که متکی بر فروشگاه‌‌های کامپیوترهای شخصی آن و سایر فروشگاه‌‌های همکار است، در فصل دوم سال بالا رفته است."

به خاطر انتظار برای به بازار آمدن آیفون 5 و افزایش رقابت از سوی سامسونگ، HTC و ZTE فروش اپل در چین از 19 درصد به 10 درصد کاهش یافته و به رده چهارم در فصل دوم سال سقوط کرده است.

کد خبر 182443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز