دومین جشنواره‌ی محیط زیست با محوریت مدیریت پسماند و با حضور 22 منطقه‌ی شهرداری تهران از 15 تا 19 شهریور برگزار می‌شود.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی664

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط عمومی ستاد توسعه‌ی پایدار و محیط زیست شهرداری تهران، شرکت‌ها، سازمان‌ها و به‌ویژه سازمان حمل و نقل و ترافیک هم با برنامه‌های متنوعی در این جشنواره شرکت می‌کنند.

طبق این گزار ش، همیاران بازیافت کودک و نوجوان حضور فعالی در این جشنواره خواهند داشت و آن‌ها در طول جشنواره به اطلاع رسانی در حوزه‌ی بازیافت می‌پردازند.

در این جشنواره، مواردی چون بهبود وضعیت رفت و روب (پاکسازی)، مدیریت پسماند و بحث تفکیک زباله از مبدأ و تغییر قرارداد پیمان‌کاران از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار مدیریت خدمات شهری قرار خواهدگرفت.

ناپاکیزه بودن برخی از مناطق و گسترش جانوران موذی از دیگر موضوع‌هایی است که در این جشنواره به آن پرداخته خواهد شد. محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد توسعه‌ی پایدار محیط زیست می‌گوید:

«برگزاری دومین جشنواره‌ی محیط زیست شهری در بوستان ولایت باعث فعال شدن پتانسیل جنوب شهر می‌شود. با این حال پر کردن اوقات فراغت مردم و در کنار آن آموزش و اطلاع رسانی در حوزه‌ی محیط زیست شهری از دغدغه های مدیریت شهری است.»

او گفت:« در جشنواره‌ی محیط زیست شهری با محوریت مدیریت پسماند نیازمند مشارکت عمومی مردم هستیم؛ چرا که بدون حضور فعال و مشارکت مردم، بسیاری از برنامه‌ها بی‌نتیجه می‌ماند.»

حیدر زاده به صرفه جویی در مصرف منابع مالی برای برگزاری جشنواره اشاره می‌کند و می‌گوید: «بانک شهر، فروشگاه شهروندو سازمان میادین میوه و تره بار در طول برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ی محیط‌زیست، غرفه دارند و در این مدت می‌توانند خدمات ویژه‌ای نیز به شهروندان شرکت کننده ارائه دهند.»

در این جشنواره، برنامه‌ها و کتابچه‌هایی درباره‌ی پسماندها برای مخاطبان کودک و نوجوان تدارک دیده شده است. ساعت فعالیت جشنواره، 18 تا 23 خواهد بود و در ساعات شب، برنامه‌های سرگرمی برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

کد خبر 182388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز