همشهری آنلاین: رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه شخصی در حین برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها بلا مانع است، گفت: تردد خودروهای سنگین از روز دوشنبه (ششم شهریورماه) تا پایان اجلاس ممنوع است.

 

به گزاش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در مورد تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها گفت: از اول شهریور ماه سال جاری تا پایان زمان اجلاس پلیس تهران به صورت صددر صد در آماده‌باش کامل قرار دارد.

 وی با بیان اینکه امکانات لازم برای پیشبرد هرچه بهتر این تمهیدات در نظر گرفته شده است گفت: پلیس تهران از برخی از رده‌ها برای تامین امنیت کمک گرفته است که این نیروها در مقر پلیس ساماندهی شده‌اند.

 رئیس پلیس پایتخت در رابطه با مسائل ترافیکی گفت: تا پایان اجلاس کلیه محدودیت‌های ترافیکی به صورت موقت و کوتاه‌مدت خواهد بود و هیچ محدودیت چند روزه در تهران نخواهیم داشت.

 ساجدی‌نیا با بیان اینکه طول مسیر و محدوده منتهی به اجلاس دارای محدودیت موقت و کوتاه مدت خواهد بود گفت: این محدودیت‌ها برای آن است که مهمان‌ها به راحتی به محل اجلاس ورود کنند.

 وی با بیان اینکه ممکن است خیابان‌های محدوده اجلاس همچون خیابان یمن و رشیدالدین‌‌ فضل‌الله محدودیت ترافیکی طولانی‌تری داشته باشد گفت: در سطح شهر محدودیت خاصی نداریم.

 رئیس پلیس پایتخت در مورد برخی شایعات مبنی بر محدودیت تردد در سطح شهر تهران و همچنین ارائه کارت مخصوص برای تردد گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای تردد در سطح شهر تهران وجود ندارد و شهروندان به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند و نیازی به کارت مخصوص نیست.

 ساجدی‌نیا در مورد اشتغال صنوف مختلف به خصوص بازاریان در این مدت گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در مورد باز بودن صنوف مختلف وجود ندارد و هر صنفی می‌تواند به فعالیت خاص خود بپردازد و حتی برخی از صنوف با مراجعه به پلیس اعلام کردند که آمادگی‌های لازم برای همکاری با پلیس در زمان اجلاس را دارند.

 رئیس پلیس پایتخت در مورد تردد خودروهای سنگین گفت: برای کلیه خودروهای سنگین و تردد آنان از روز دوشنبه (ششم شهریورماه) تا پایان اجلاس ممنوعیت در نظر گرفته شده و هیچ خودروی سنگین حق تردد در تهران را ندارد و خودروهایی که قصد عبور از تهران را دارند می‌توانند از اتوبان و بزرگراه‌های حاشیه‌ای استفاده کرده و به هیچ عنوان حق ورود به مرکز شهر را ندارد.

 وی گفت: در محدوده اجلاس نیز از روز دوشنبه تا پایان اجلاس کلیه خودروهای سنگین حق ورود و تردد نداشته و برای تردد خودروهای سنگین حامل مصالح ساختمانی محدودیت وجود دارد.

 به گفته وی تنها کامیون‌های حامل موادسوختنی و موادغذایی حق عبور از محدوده را دارند.

 گواهینامه و کارت ماشین را همراه داشته باشید

ساجدی‌نیا در ادامه تشریح اقدامات امنیتی، انتظامی و ترافیکی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در مورد برخی شایعات مبنی بر وجود کارت‌هایی برای تردد تهرانی‌ها در خیابان‌های شهر گفت: هیچ نیازی برای کارت مخصوص نیست و تنها از شهروندان درخواست می‌شود گواهینامه و کارت ماشین خود را به همراه داشته باشند که اگر در تورهای ایست و بازرسی قرار گرفتند با ارائه کارت‌های لازم موجب تسریع در اقدامات شوند.

 وی در مورد ترکیب ایست‌های بازرسی در تهران گفت: ایست‌های بازرسی تلفیقی است و برخی از این ایست‌ها را نیروی انتظامی و برخی دیگر را بسیج برپا می‌کند.

 موتورسیکلت‌ها محدودیتی ندارند

 رئیس پلیس پایتخت در مورد ایجاد محدودیت برای موتورسیکلت سواران گفت: در مورد موتورسیکلت محدودیتی نداریم و همان محدودیت‌های قبلی لازم الاجراست. البته در محدوده اجلاس همان محدودیت‌های ترافیکی شامل موتورسواران نیز می‌شود.

 توقف در محدود برگزاری اجلاس مطلقا ممنوع است

 ساجدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه تعدادی از خیابان‌های منتهی به اجلاس همچون اتوبان چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله با نظارت بیشتر پلیس توام خواهد بود گفت: توقف در این محدوده مطلقا ممنوع خواهد بود.

 وی با بیان اینکه خیابان‌های منتهی به محل اجلاس نیز توقف مطلقا ممنوع است، گفت: خودروهایی که در این محل توقف کنند با جرثقیل به نزدیکترین پارکینگ حمل می‌شوند و رانندگان می‌توانند پس از اخذ و ارائه مدارک خودروی خود را مجددا تحویل بگیرند.

 رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها، مسیرهای جایگزین تعیین شده است، از شهروندان خواست با توجه به بازبودن مسیر اصلی، حتی‌المقدور از مسیرهای جایگزین در زمان اجلاس استفاده کنند.

 ساجدی‌نیا همچنین در مورد تردد وسایل نقلیه عمومی (BRT) گفت: سیستم حمل و نقل عمومی متوقف نخواهد شد و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند، مگر در روز برگزاری اجلاس که به صورت مقطعی اجازه تردد خواهند داشت و البته از مسیر جایگزین استفاده می‌کنند.

 وی با بیان اینکه در کلیه ورودی‌های تهران ایستگاه‌های ایست و بازرسی مستقر شده است، گفت: در خروجی‌های تهران ایست‌ و بازرسی نداریم و ترافیک سنگین بابت بار رفت از تهران است.

 ایجاد تیم‌های کنترلی و نظارتی بر ماموران پلیس

 رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تمهیدات موردنظر برای عدم سوء‌استفاده از نام پلیس در این مدت اندیشیده شده است گفت: به کلیه همکاران پلیس کارت با سریال مخصوص ارائه شده که در ماموریت‌ها از آن استفاده کنند تا سوءاستفاده خاصی نشود. همچنین تیم‌های قوی کنترلی و نظارتی بر همکاران ایجاد شده که مرتبا در سطح شهر تهران بازرسی کرده تا سوءاستفاده خاصی نشود.

 وی در پاسخ به سوالی خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به تعطیلات پیش رو مردم قصد سفر و خروج از تهران را دارند و پلیس چه تمهیداتی برای تامین امنیت منازل این افراد در نظر گرفته است، گفت: پلیس تهران در کنار تامین امنیت اجلاس، ماموریت امنیت تهران را نیز بر عهده دارد و گشت‌های پلیس در محلات وجود دارد که به صورت گشت پیاده و سواره به مراقبت از تهران به خصوص در حوزه سرقت می‌پردازند تا اگر تهرانی‌ها از تهران خارج شدند منازل و محل‌های آنان مورد مراقبت قرار گیرد.

 رئیس پلیس پایتخت همچنین در مورد فعالیت‌های عمرانی در محدوده اجلاس گفت: فعالیت‌های عمرانی در محدوده اجلاس از روز سه‌شنبه شامل ممنوعیت می‌شود و به خصوص از تردد خودروهای حامل مصالح ساختمانی جلوگیری می‌شود.

 ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یک‌هزار خبرنگار خارجی برای پوشش این اجلاس وارد تهران شده‌اند و پلیس برای تردد و فعالیت خبرنگاران چه تمهیداتی اندیشیده است، گفت: برنامه‌ریزی برای خبرنگاران بر عهده وزارتخانه مربوطه بوده اما از نظر امنیتی پلیس مسئول است و تمام تلاش را داریم تا امنیت خبرنگاران را تامین کنیم.

 

کد خبر 182379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز