همشهری آنلاین: مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: الگوپذیری جوانان از سیره معنوی امام رضا(ع)، مهم‌ترین دستاورد جشنواره رضوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا خوشخو در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، در خصوص نقش برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ و معارف رضوی گفت: جشنواره رضوی ابعاد زندگی امام رضا (ع) را مورد بررسی قرار داده که از جمله ویژگی‌های شاخص آن رئوف بودن آن حضرت است که مردم با شخصیت این امام بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان این‌که «هنرمندان در ترویج فرهنگ رضوی نقش مهمی دارند» اظهارکرد: نقش هنرمندان در ترویج فرهنگ معنوی رضوی بسیار موثر بوده و هنر به نوعی زبان اقوام با شیوه‌های گوناگون است که هنرمندان با به تصویر کشیدن زندگی امام رضا (ع) شخصیت آن امام را به مردم به خصوص جوانان معرفی کرده تا الگویی برای زندگی خود قراردهند.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی نقش رسانه‌های عمومی را بسیار مهم در اطلاع‌رسانی دقیق و سریع دانست و افزود: مردم رسانه را به عنوان یک مرجع و منبع بزرگ علمی موثر دانسته که با ترویج فرهنگ رضوی در آن می‌توانند از زوایای مختلف بیشتر با زندگی امام رضا(ع)آشنا شده و آن را در زندگی خود به کار ببرند.

خوشخو با اشاره به این‌که «راهکارهایی برای بهبود برگزاری جشنواره رضوی وجود دارد» خاطرنشان کرد: باید از قشرهای جوان به خصوص دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کرده و با آن‌ها مشورت و از افکار و اندیشه آن‌ها در خصوص بهتر برگزارکردن جشنواره بزرگ رضوی استفاده کنند.

کد خبر 182349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز