همشهری آنلاین: سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد دادگاه رسیدگی به پرونده سقوط هواپیمای c-130 حامل خبرنگاران اواخر مردادماه برگزار می‌شود.

از آنجا که در این اطلاعیه تأکید شده است از شکات، متهمان و وکلای پرونده رسماً برای شرکت در جلسه دادگاه دعوت خواهد شد، به نظر می‌رسد جلسات دادگاه علنی نخواهد بود.

روز پانزدهم آذر سال گذشته یک هواپیمای C-130 ارتش ایران در حالی که ده‌ها خبرنگار و پرسنل نظامی را برای تهیه گزارش از رزمایشی به جنوب ایران می‌برد در منطقه‌ای مسکونی نزدیک فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. در این حادثه 97 سرنشین هواپیما و 9 رهگذر جان خود را از دست دادند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح اواخر خردادماه امسال گروهی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان فنی پایگاه هوایی مهرآباد و بخش‌های مراقبت پرواز و تقرّب فرودگاه را در بروز این حادثه مقصر معرفی کرد.

این امر اعتراض جامعه متخصصین مراقبت پرواز  و وزیر راه و ترابری را برانگیخت. جامعه متخصصین مراقبت پرواز استفاده از کارشناسان پاکستانی را  برای بررسی پرونده خلاف مقررات ایکائو دانستند. وزیر راه نیز گفت: تعدادی افراد بی‌گناه در این پرونده مقصر معرفی شده‌اند.

سازمان قضایی نیروهای مسلح به این اعتراضات پاسخ داد و اینک اعلام کرده قصد دارد پرونده را در دادگاه مطرح کند.

کد خبر 1823

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز