همشهری‌آنلاین: مدیر مجموعه سرویس های چاپار گفت: روزانه 1500 نفر در رایا نامه چاپار (پست الکترونیکی داخلی ) ثبت نام می کنند و تعداد کاربران این مجموعه هم اکنون به 200 هزار نفر رسیده است.

email

سلمان افشار در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: با توجه به تعداد کاربران استفاده کننده در کشور به نظر می‌رسد ظرف چند ماه اخیر رایانامه‌های ایرانی با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو بوده اند و رقابت‌ها نیز سخت و فشرده بوده است.

وی گفت: اگر حمایت‌های لازم از تولید ملی صورت نگیرد ارایه کنندگان خدمات در بخش خصوصی نمی توانند با 'جی میل' و 'یاهو' رقابت کنند.

وی درباره میزان استقبال از رایانامه چاپار به خبرنگار ایرنا گفت: تغییر در کاربران برای استفاده از رایانامه های داخلی بسیار کم و آرام است و درصد استفاده از ایمیل های فارسی به کندی در حال افزایش است.

افشار با اشاره به ضعف فناورانه برای مقابله با سرویس های خارجی مانند گوگل و یاهو اظهارداشت: با افزایش هرچه امکانات ما در رقابت با سرویس های خارجی، سرعت استفاده از ایمیل های بومی افزایش می یابد.

مدیر مجموعه سرویس های 'چاپار' در ادامه با بیان اینکه در میان سه ارایه کننده خدمات داخلی 'ایران دات آی آر'، پست و چاپار، درگاه الکترونیکی 'چاپار' تنها ارایه کننده خدمات برخط و رایگان است افزود:در صورتی که حمایت های بیشتری از سوی سازمان سیاستگذار صورت گیرد می توانیم تا سال آینده سرویس اشتراک ویدئو و عکس را در چاپار داشته باشیم. بنابراین نیازمند یک عزم ملی از سوی تمامی نهادهای مربوطه از جمله دانشگاه ها برای تولید دانش در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر چرخه تجاری مورد نیاز ارایه کنندگان خدمات 'آنلاین' در کشور در حوزه فناوری اطلاعات درست تعریف و حمایت شود می توان انتظار داشت خدماتی همانند 5 سال اول 'یاهو' و 'جی میل' در کشور داشته باشیم. همچنین اگر این خدمات ارزش افزوده مناسبی را به سرویس دهندگان داخلی اضافه کنندمیزان استقبال کاربران از درگاه های پست الکترونیک ملی و داخلی افزایش می یابد.

 

کد خبر 182275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز